249353
۲۲ آبان ۱۴۰۲
جنگ فلسطین

۴۶۰۹ کودک کشته شده اند

سازمان پزشکان بدون مرز هشدار داده است که در صورت عدم برقراری آتش‌بس بین اسرائیل و نیروهای فلسطینی در نوار غزه بیمارستان‌های این باریکه تبدیل به «سردخانه» برای نگهداری از اجساد قربانیان خواهد شد.

به گزارش کودک پرس ، مراکز درمانی در نوار غزه از یک سو در معرض حملات قرار دارند و از سوی دیگر با قطع جریان برق روبرو هستند.

تدروس ادهانوم، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت گفته که در پی «حملات مکرر» به بیمارستان الشفا در شهر غزه ارتباط خود با کادر درمان در این بیمارستان را از دست داده است.

آخرین تحولات جنگ غزه را می‌توانید در اینجا دنبال کنید.

به گفته مسئولان حماس تعداد کشته‌شدگان این حملات از هفت اکتبر تا کنون به ۱۱ هزار و ۱۸۰ نفر افزایش یافته است.

به گزارش وزارت بهداشت دولت حماس، در میان کشته‌شدگان تا به امروز نام ۴۶۰۹ کودک و ۳۱۰۰ زن به ثبت رسیده و ۲۸ هزار و دویست نفر نیز در این حملات مجروح شده‌اند.

هشدار صلیب سرخ

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ درخواست محافظت از شهروندانی را کرد که در تبادل آتش در غزه گیر افتاده‌اند، چه آنهایی که می‌خواهند از جایشان بروند چه آنها که همانجا که هستند، باقی مانده‌اند.

در بیانیه صلیب سرخ آمده است: «درگیری‌هایی در مناطق بشدت پرازدحام در جریان است از جمله اطراف بیمارستان‌ها که جان بسیاری افراد آسیب‌پذیر را در معرض خطر قرار می‌دهد مثل کارکنان درمانی، بیماران، مجروحان، نوزادان نارس، معلولان و سالمندان.»

ویلیام شومبرگ مدیر زیرگروه غزه در صلیب سرخ گفت: «یک فاجعه وحشتناک پیش چشم ما در حال شکل گرفتن است. مردم روز و شب با ما تماس می‌گیرند و می‌گویند می‌ترسند بیرون بروند از ترس اینکه کشته شوند و استدعای کمک برای رسیدن به جای امن را دارند.»

«به عنوان کسی که کار بشردوستانه می‌کند احساس درماندگی می‌کنم که تیم ما حداقل شرایط امنیتی را برای تحرک در شمال غزه را ندارد.»

معاون وزارت بهداشت حماس: یکی از ساختمان‌های بیمارستان الشفا در حمله اسرائیل تخریب شد

معاون وزارت بهداشت حماس در نوار غزه می‌گوید یکی از ساختمان‌های بیمارستان الشفا در شهر غزه در پی حمله نظامیان اسرائیل تخریب شده است.

مدیر بیمارستان الشفا در غزه: کاملا در محاصره نیرو‌های اسرائیلی هستیم

محمد ابو سلمیا، مدیر بیمارستان الشفا در غزه می‌گوید این مرکز درمانی «به طور کامل» در محاصره نیرو‌های اسرائیلی است.

وی افزود که کادر درمان قادر به فعالیت نیستند و امکان انتقال «ده‌ها جسد» به خارج از بیمارستان و تدفین آن‌ها وجود ندارد.

ارتش اسرائیل حمله به بیمارستان الشفا را تکذیب کرده و مدعی شده که راکت شبه‌نظامیان فلسطینی به این مرکز درمانی اصابت کرده است.

ارتش اسرائیل گفته است که روز یکشنبه به انتقال نوزدان از بیمارستان الشفا کمک خواهد کرد. این در حالی است که به گفته محمد عبید، جراح سازمان پزشکان بدون مرز دو نوزاد به دلیل قطع جریان برق و از کار افتادن دستگاه‌های نگهداری از نوزادان تازه متولد شده در الشفا جان باخته‌اند.

ادعای ارتش اسرائیل: به زیرساخت‌های تروریستی در سوریه حمله کردیم!

ارتش اسرائیل می‌گوید به دنبال حمله به بلندی‌های اشغالی جولان از داخل خاک سوریه به مواضعی در این کشور حمله کرده است.

به ادعای ارتش اسرائیل در این حملات «زیرساخت‌های تروریستی» در داخل خاک سوریه هدف گرفته شدند. اسرائیل پیش از این از شلیک «دو پرتابه» از داخل خاک سوریه به بلندی‌های جولان خبر داده بود. این حادثه باعث شده بود تا آژیر خطر به نشانه احتمال حمله راکتی در منطقه به صدا درآید.

اسرائیل روز جمعه نیز اعلام کرده بود که در پی حمله پهپادی به ایلات در جنوب این کشور به مواضعی در سوریه حمله کرده است.

اسرائیل در جریان جنگ سال ۱۹۶۷ بخش‌هایی از بلندی‌های جولان را تصرف کرد و سپس در سال ۱۹۸۱ آن را ضمیمه خود کرد. با این حال الحاق این بخش از بلندی‌های جولان به اسرائیل از سوی سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته نشده است.

سقوط یک جنگنده آمریکایی در شرق دریای مدیترانه

ستاد فرماندهی ارتش آمریکا اعلام کرد که یک جنگنده این کشور پس از آنکه در شرق دریای مدیترانه دچار «حادثه» شد سقوط کرد.

در بیانیه ستاد فرماندهی ارتش آمریکا در اروپا اشاره‌ای به سرنوشت خلبان یا خلبانان این جنگنده نشده است. آمریکا تاکید کرده است که هیچ نشانه‌ای از «فعالیت‌های متخاصم» در حادثه سقوط این جنگنده وجود ندارد.

واشنگتن از زمان آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس با اعزام ناو هواپیمابر و شناور‌های دیگر به شرق دریای مدیترانه تلاش کرده است تا مانع از پیوستن گروه‌ها یا کشور‌های دیگر به جنگ با اسرائیل شود.

آمریکا نوع جنگنده‌ای را که در شرق دریای مدیترانه سقوط کرده مشخص نکرده است.

هشدار اسرائیل به حزب الله: بیروت ممکن است به سرنوشت غزه دچار شود

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل روز شنبه به حزب الله لبنان، متحد حماس هشدار داد که اگر لبنان را به جنگ بکشانند، بیروت نیز ممکن است به سرنوشت غزه دچار شود.

گالانت در جریان بازدید از شمال اسرائیل در مرز لبنان گفت: «آنچه را که می‌توانیم در غزه انجام دهیم، در بیروت نیز قابل انجام است».

وی هشدار داد: «اگر (حزب‌الله) در اینجا چنین اشتباهاتی مرتکب شود، اولین افرادی که بهای آن را می‌پردازند، شهروندان لبنان هستند.»

ارتش اسرائیل: حمله به بیمارستان الشفا کار «تروریست‌های نوار غزه» است!

ارتش اسرائیل روز شنبه گزارش‌های منتشر شده مبنی بر حمله نظامیان اسرائیلی به بیمارستان الشفا، بزرگترین مرکز درمانی غزه را تکذیب کرد.

سخنگوی ارتش اسرائیل همچنین انتشار خبر‌هایی مبنی بر محاصره بیمارستان الشفا و حمله به آن را بی‌اساس خواند و مدعی شد که این بیمارستان روز جمعه در پی شلیک ناقص راکت از سوی «سازمان‌های تروریستی نوار غزه» هدف قرار گرفت.

دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل همچنین به خبرنگاران گفت: «کارکنان بیمارستان الشفا خواسته‌اند که فردا به آن‌ها در انتقال نوزادان از بخش اطفال به بیمارستانی امن‌تر کمک کنیم؛ و ما کمک‌های لازم را در این خصوص ارائه خواهیم کرد.»

حمله به کنفرانسی با موضوع فلسطین در لیون فرانسه؛ سه نفر زخمی شدند

در پی حمله فعالان راست افراطی به کنفرانسی با موضوع فلسطین در لیون فرانسه که روز شنبه در این شهر برپا بود، سه نفر زخمی شدند.

به گفته شاهدان پس از این حادثه شرایط امنیتی ویژه در اطراف محل برپایی این کنفرانس حاکم شد و ماموران پلیس، آتش‌نشانان و نیرو‌های امنیتی به سرعت در محل حاضر شدند.

فرمانداری لیون ضمن محکوم کردن خشونت‌های انجام شده در جریان برپایی این کنفرانس از دستگیری یک نفر در میان صفوف فعالان راست افراطی خبر داده است.

کریستف اوبرلین، جراحی که برای ارائه دو کتاب آخرش در باره اوضاع غزه در کنفرانس حضور داشت به خبرگزاری فرانسه گفت که مهاجمان «با چوب» حمله کردند و تلاش داشتند به زور وارد سالن محل برپایی کنفرانس شوند.

برخی دیگر از حاضران در این کنفرانس نیز مضطرب از شرایط به وجود آمده گفتند که فعالان راست افراطی در این حمله مواد آتش‌زا، میله‌های آهنی و بطری‌های شیشه‌ای در دست داشتند.

نتانیاهو پس از جنگ «چیزی غیر از تشکیلات خودگردان فعلی فلسطینی» می‌خواهد

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل روز شنبه مدعی شد که پس از جنگ و ریشه‌کن شدن حماس حاضر به سپردن اداره غزه به دست تشکیلات خودگردان فلسطینی نیست.

نخست وزیر اسرائیل تاکید کرد که برای این کار نیاز به «چیزی غیر تشکیلات فعلی فلسطینی» است که در حال حاضر ریاست آنرا محمود عباس بر عهده دارد.

بنیامین نتانیاهو در این خصوص تصریح کرد: «نمی‌توان تشکیلاتی تحت رهبری فردی که با گذشت ۳۰ روز از کشتار هفت اکتبر هنوز آن را محکوم نکرده در آنجا باشد؛ چیز دیگری در آنجا مورد نیاز خواهد بود.»

نخست وزیر اسرائیل سپس یادآور شده که در هر صورت ارتش اسرائیل کنترل امنیتی این منطقه را برعهده خواهد داشت.

حدود ۲۰۰ هزار نفر طی سه روز شمال نوار غزه را ترک کردند

ارتش اسرائیل روز شنبه اعلام کرد که «نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر» از ساکنان شمال نوار غزه، بخشی از این باریکه تحت محاصره که جنگ علیه حماس در آن شدت گرفته، طی سه روز گذشته این منطقه را ترک کرده‌اند.

به گفته مقامات نظامی اسرائیل، افرادی که در شمال نوار غزه ساکن بودند در پی هشدار‌های مکرر و نیز با توجه به برقراری یک کریدور امن راهی بخش‌های جنوبی شدند.

دانیال هاگری، سخنگوی ارتش اسرائیل در یک کنفرانس خبری گفت که اسرائیل «وقفه‌های بشردوستانه» روزانه موافقت کرده تا غیرنظامیان بتوانند به سمت به جنوب جابجا شوند.

کشور‌های عربی و اسلامی «حق اسرائیل در دفاع از خود» در جنگ غزه رابه چالش کشیدند

رهبران کشور‌های عربی و اسلامی که روز شنبه برای نشستی فوق‌العاده با موضوع جنگ غزه در ریاض گردهم آمده بودند «حق ادعایی اسرائیل برای دفاع از خود» در این جنگ را به چالش کشیدند.

شرکت کنندگان در بیانیه پایانی این نشست توجیه اسرائیل برای حملات مرگبار به غیرنظامیان در غزه با استدلال «حق دفاع از خود» را رد کردند و خواستار توقبف عملیات نظامی ارتش اسرائیل در این بخش از سرزمین‌های فلسطینی شدند.

در این بیانیه تصریح شده است که اعضای اتحادیه عرب و کشور‌های مسلمان «توصیف این جنگ به عنوان دفاع مشروع از خود و توجیه آن به هر بهانه ای» را نمی‌پذیرند.

رهبران کشور‌های عربی و اسلامی در این بیانیه همچنین از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستند تا «قطعنامه‌ای قاطع و الزام آور» به منظور پایان دادن به «تجاوزات» اسرائیل در نوار غزه به تصویب برساند.

این بیانیه می‌افزاید که ناکامی در تحقق چنین اقدامی «اسرائیل را تشویق می‌کند تا به تجاوزات وحشیانه خود که منجر به کشته شدن شمار بیشتری از مردم بی‌گناه و ویرانی غزه خواهد شد، ادامه دهد.»

شرکت کنندگان در این نشست در بیانیه پایانی خود از دیوان کیفری بین‌المللی خواستند «تحقیقات فوری درباره جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت» در سراسر اراضی اشغالی فلسطین از جمله بیت‌المقدس شرقی را آغاز کند.

لزوم توقف حملات و پایان دادن به محاصره غزه همراه با ارسال کمک‌های بیشتر انسانی از سوی کشور‌های عربی، اسلامی و سایر نقاط جهان به این منطقه بخش دیگری از بیانیه پایانی نشست ریاض را تشکیل داده است.

تشدید درگیری‌ها اطراف مراکز درمانی غزه

هلال احمر فلسطین شامگاه روز شنبه در پی افزایش درگیری‌ها در اطراف مراکز درمانی غزه اعلام کرد که تانک‌های اسرائیلی تنها ۲۰ متر با بیمارستان القدس فاصله دارند.

این گزارش، از «تیراندازی‌های مستقیم به سوی بیمارستان و نیز رعب و وحشت حاکم میان آوارگان» در این مرکز درمانی و مناطق اطراف آن حکایت دارد.

از سوی دیگر، پزشکان بدون مرز گزارش‌های منتشر شده مبنی بر درگیری در اطراف بیمارستان الشفا را تایید کرده و یادآور شده است که شماری از افراد هنگام خروج از این مرکز درمانی هدف اصابت گلوله قرار گرفته‌اند.

این نهاد غیردولتی با انتشار مطلبی در ایکس تاکید کرد: «کارکنان ما شاهد تیراندازی به سوی افرادی هستند که تلاش می‌کنند از بیمارستان الشفا فرار کنند.»

قطع برق بیمارستان‌ها؛ دو نوزاد در بزرگترین مرکز درمانی غزه جان باختند

یک سازمان غیردولتی اسرائیلی در گزارشی از مرگ دو نوزاد نارس در بیمارستان الشفا غزه که از آن به عنوان بزرگ‌ترین مرکز درمانی منطقه محاصره شده غزه یاد می‌شود، خبر داد.

به گزارش «سازمان پزشکان حقوق بشر اسرائیل»، خاموشی و قطع برق در این بیمارستان که منجر به توقف اجباری فعالیت بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان شد علت مرگ دو نوزاد نارس بوده است.

این سازمان غیردولتی هشدار می‌دهد که جان ۳۷ نوزاد نارس دیگر به دلیل مشکلات ناشی از قطع برق در بخش مراقبت‌های ویژه این بیمارستان و نیز درگیری‌ها جاری در نزدیکی این مرکز پزشکی میان اسرائیل و حماس، در خطر است.

حماس: حمله صبح شنبه به بیمارستان الشفا یک کشته و چندین زخمی به جا گذاشت

حمله به بیمارستان الشفا تازه‌ترین اتهامی است که مسئولان دولت حماس در ادامه بمباران مراکز غیرنظامی و مسکونی غزه متوجه اسرائیل کرده‌اند.

وزارت بهداشت حماس روز شنبه از جان باختن دستکم ۱ نفر و زخمی شدن چندین تن دیگر در حمله هوایی به ساختمان مراقبت‌های ویژه بیمارستان الشفا در غزه خبر داد.

این در حالیست که مقامات حماس روز جمعه نیز از بمباران همین مجموعه بیمارستانی توسط ارتش اسرائیل خبر داده و مدعی شده بودند که در جریان این بمباران دست کم ۱۳ نفر کشته شده‌اند.

ارتش اسرائیل هنوز به اظهارات تازه مسئولان حماس در خصوص حمله روز شنبه به بیمارستان الشفا واکنشی نشان نداده‌اند.

مقامات نظامی اسرائیل روز گذشته اعلام کرده بودند که شماری از نیرو‌های حماس را که «از بیمارستان‌ها اقدام به شلیک می‌کنند» هدف قرار داده و حدود ۱۵۰ نفر را در این میان کشته‌اند.

پلیس لندن: حدود ۳۰۰ هزار نفر در حمایت از فلسطین و برای درخواست آتش‌بس در غزه تظاهرات کردند

صد‌ها هزار تن از حامیان فلسطین روز شنبه به نشانه حمایت از مردم فلسطین و محکومیت حملات مرگبار اسرائیل به غیرنظامیان در غزه، در پایتخت بریتانیا تظاهرات کردند.

پلیس بریتانیا شمار شرکت کنندگان در تظاهرت بزرگ روز شنبه لندن را که در حمایت از فلسطین برگزار شد ۳۰۰ هزار نفر اعلام کرده است.

این تظاهرات به رغم مخالفت وزرای دولت بریتانیا به دلیل همزمانی با سالروز آتش‌بس در جنگ اول جهانی، برگزار شد و هنوز حوادث غیرقابل پیش‌بینی یا خشونت در جریان آن گزارش نشده است.

پلیس لندن پیش از برپایی این راهپیمایی بزرگ، تدابیر امنیتی ویژه‌ای را برای مهار هر گونه خشونت یا نا آرامی در پیش گرفته بود.

با این حال بر اساس آخرین گزارش‌ها، دست کم ۸۰ نفر تاکنون در جریان این تظاهرات از سوی پلیس دستگیر شده‌اند.

حسن نصرالله: کشور‌های عربی و اسلامی باید آمریکا را برای توقف این جنگ تحت فشار قرار دهند؛ جبهه لبنان همچنان باز است

دبیر کل حزب‌الله لبنان روز شنبه در سخنانی که حملات اسرائیل به غزه را نشانه «خوی انتقام‌جویی وحشیانه صهیونیستی» دانست که هیچ حد و مرزی ندارد.

وی «تسلیم کردن ملت فلسطین، لبنان و منطقه» و نیز «نابودی اراده و پایداری مقاومت» را هدف اصلی حملات اسرائیل و جنگ جاری در غزه قلمداد کرد.

حسن نصرالله ضمن اشاره به اعتراض‌های جاری در کشور‌های غربی نسبت به حملات مرگبار اسرائیل به غیرنظامیان آنرا مایه فشار به روسای این کشور‌ها دانست و تاکید کرد که آمریکا می‌تواند این جنگ را متوقف کند.

دبیر کل حزب‌الله با اشاره به نشست سران کشور‌های عربی و اسلامی که روز شنبه در ریاض برگزار شده است گفت: فلسطینی‌ها چشم به این نشست دوخته‌اند؛ مردم فلسطین می‌خواهند که کشور‌های عربی و اسلامی در برابر آمریکا باستند و از واشنگتن بخواهند که این جنگ را متوقف کند.

نصرالله در بخش دیگری از سخنان خود برملا شدن دروغ‌های اسرائیل و ماهیت اصلی این کشور بواسطه کشتار هزاران کودک و زن در غزه را «تحولی در افکارعمومی جهان» قلمداد کرد.

وی سپس به دیگر محور‌های مقاومت که به نوعی درگیر جنگ جاری میان اسرائیل و حماس شده‌اند اشاره کرد و گفت حملات موشکی و پهپادی یمن، اسرائیل را مجبور به تقویت سامانه‌های دفاعی خود در جنوب کرده و تل‌آویو اثرات این حملات را سانسور می‌کند.

دبیر کل حزب‌الله در همین راستا به حملات صورت گرفته به پایگاه‌های آمریکا در سوریه و عراق که به گفته وی توسط مقاومت اسلامی برای حمایت از غزه و فلسطین صورت گرفته، اشاره کرد.

حسن نصرالله سپس از «تهدید‌های مستقیم آمریکا علیه حزب‌الله، مقاومت یمن و عراق» یاد کرد و گفت این حملات ادامه خواهد یافت.

وی تاکید کرد همانطور که در سخنرانی پیشین خود گفته بود جبهه لبنان در این جنگ همچنان باز خواهد بود و تصمیم‌ها بر اساس تحولات به صورت روزانه اتخاذ خواهد شد.

حسن نصرالله در این خصوص تصریح کرد: سیاست ما در نبرد کنونی اعلام موضع از پیش در باره آنچه در میدان انجام می‌گیرد نیست بلکه پس از اقدام عملی در میدان از آن سخن خواهیم گفت.

وی با اشاره با «سخنان ضد و نقیض» بنیامین نتانیاهو در باره اشغال شمال نوار غزه و گمانه‌زنی در باره ماندن ارتش یا ترک این منطقه از سوی ارتش، آنرا نشانه «سردرگمی سیاست‌های اسرائیل» و «شکست دشمن در برابر مردم غزه و افکار عمومی» خواند.

بن سلمان: پایان محاصره، اشغال و شهرک‌سازی تنها راه حل مسئله فلسطین است

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان روز شنبه در نشست مشترک سران کشور‌های عربی و اسلامی «جنایات» انجام شده علیه فلسطینیان در طول جنگ جاری میان اسرائیل و حماس در غزه را محکوم کرد.

ولیعهد عربستان که کشورش میزبانی نشست‌های فوق‌العاده سران کشور‌های عربی و اسلامی را بر عهده دارد، پایان محاصره و اشغال سرزمین‌های فلسطینی و توقف شهرک‌سازی را تنها راه حل مناقشه فلسطین و دستیابی به ثبات در منطقه قلمداد کرد.

وی با اشاره حملات دامنه‌دار و مرگبار اسرائیل به غزه، از این اقدامات به عنوان «جنایت علیه فلسطینیان» یاد کرد و «نیرو‌های اشغالگر» را مسئول آن دانست.

وی ضمن اشاره به تلاش‌های مستمر کشورش برای توقف این حملات و محافظت از غیرنظامیان در غزه خواستار توقف فوری جنگ شد و دیگر کشور‌ها را به تلاش جمعی در راه پایان دادن به این بحران فراخواند.

اردوغان: سکوت غرب در برابر کشتار غزه مایه شرمساری است

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه روز شنبه طی سخنانی در نشست مشترک سران کشور‌های عربی و اسلامی درریاض به شدت از سکوت کشور‌های غربی نسبت به کشتار جاری در غزه انتقاد کرد.

آقای اردوغان در این خصوص گفت «کشور‌های غربی که همیشه دم از حقوق بشر و آزادی می‌زنند اکنون در برابر کشتار فلسطینیان در غزه سکوت کرده‌اند و این مایه شرمساری است.»

وی در همین راستا تاکید کرد که «آن‌ها که در برابر ظلم سکوت اختیار کرده‌اند به اندازه خود ظالمان در خونریزی شریک‌اند.»

رئیس جمهوری ترکیه با اشاره به حمله به غیرنظامیان در غزه و بمباران بیمارستان‌ها، مدارس و اردوگاه‌های آوارگان، این اقدامات را «بربریتی بی‌سابقه در تاریخ» توصیف کرد.

رجب طیب اردوغان اسراسیل را «فرزند لوس غرب» خواند و تاکید کرد دولت اسرائیل باید تمام آسیب‌های وارده به غزه در این جنگ را جبران کند.

وی همچنین تاکید کرد کرد تا زمان حل شدن مسئله فلسطین هرگونه تلاش برای عادی‌سازی روابط در منطقه بی‌نتیجه خواهد بود.

اردوغان در بخش دیگری از سخنان خود خواستار آن شد که «جنایات اسرائیل» در شورای حقوق بشر سازمان ملل و دیوان کیفری بین‌المللی مورد بررسی قرار گیرد.

 خبرگزاری رسمی لبنان: اسرائیل برای اولین بار به عمق خاک لبنان حمله کرد

خبرگزاری رسمی لبنان روز شنبه گزارش داد که اسرائیل برای اولین بار از روز هفت اکتبر تاکنون به عمق خاک این کشور حمله کرد.

بنا به همین گزارش هدف حمله پهپادی اسرائیل خودرویی بود که در فاصله ۴۵ کیلومتری از مرز در حال حرکت بود. خبرگزاری رسمی لبنان اشاره‌ای به تلفات احتمالی این حمله نکرده است.

حملات پیشین اسرائیل به منطقه مرزی در جنوب لبنان محدود بود. منطقه مرزی بین لبنان و اسرائیل از روز هفت اکتبر تاکنون تقریبا هر روز صحنه درگیری مرزی بین حزب‌الله لبنان و نیرو‌های اسرائیلی بوده است.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت: نظام درمانی در نوار غزه به زانو در آمده است

تدروس ادهانوم، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت می‌گوید نظام درمانی در نوار غزه «به زانو» در آمده است.

او که روز جمعه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد سخنرانی می‌کرد افزود که «نیمی از بیمارستان‌های باریکه غزه» دیگر اصلا مورد نمی‌توانند به کار خود ادامه دهند.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت شرایط بیمارستان‌ها در نوار غزه را «غیرقابل توصیف» خواند.

وی گفت که از زمان آغاز جنگ تاکنون «بیش از ۲۵۰ حمله» به بخش درمانی شامل بیمارستان‌ها، آمبولانس‌ها و بیماران در باریکه غزه و کرانه باختری رود اردن روی داده است. او افزود که «۲۵ حمله» نیز به بخش درمان در اسرائیل ثبت شده است.

ماکرون: بمباران غیرنظامیان هیچ توجیهی ندارد

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه از اسرائیل خواست بمباران نوار غزه را که منجر به کشته شدن غیرنظامیان می‌شود متوقف کند.

او در مصاحبه با شبکه «بی بی سی» تاکید کرد که «هیچ توجیهی» برای کشته شدن «نوزادان»، «زنان» و «سالمندان» در نوار غزه وجود ندارد. رئیس‌جمهوری فرانسه پیش از این خواستار برقراری «آتش‌بس» بین حماس و اسرائیل شده بود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار