249342
۲۱ آبان ۱۴۰۲
سازمان جهانی بهداشت

هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه جان می‌دهد

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در سخنانی در جریان نشست شورای امنیت درباره وضعیت بیمارستان‌ها و وضعیت انسانی در نوار غزه اعلام کرد که در نتیجه جنایات رژیم صهیونیستی هر ۱۰ دقیقه یک کودک فلسطینی در این باریکه جان خود را از دست می‌دهد.

به گزارش کودک پرس ، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در سخنانی در جریان نشست شورای امنیت درباره وضعیت بیمارستان‌ها و وضعیت انسانی در نوار غزه اعلام کرد که در نتیجه جنایات رژیم صهیونیستی هر ۱۰ دقیقه یک کودک فلسطینی در این باریکه جان خود را از دست می‌دهد.

تدروس ادهانوم گبریسوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در جریان این نشست با بیان اینکه در هر ۱۰ دقیقه یک کودک در نوار غزه به شهادت می‌رسد، خواستار برقراری آتش‌بس و توقف جنگ شد.

طبق گزارش آناتولی، وی همچنین به وضعیت فاجعه بار بیمارستان‌ها، ناچار شدن پزشکان به انجام عمل‌های جراحی بدون بیهوشی و انتقال ده‌ها هزار نفر از آوارگان به بیمارستان‌ها اشاره کرد و گفت: در غزه نیاز شدیدی به غذا و آب وجود دارد و اکثریت کشته شدگان از کودکان و زنان هستند.

وی اعلام کرد که ۱.۵ میلیون فلسطینی در داخل نوار غزه آواره شده‌اند و این درحالی است که هیچ مکان امنی در آن وجود ندارد.

گبریسوس در ادامه نسبت به خطر شیوع بیماری‌های واگیر و همچنین بیماری‌های تنفسی و پوستی در نوار غزه هشدار داد.

وی افزود: نیمی از ۳۶ بیمارستان نوار غزه و دو سوم مراکز مراقبت‌های بهداشتی اولیه از کار افتاده‌اند و در واقع بخش بهداشت در این باریکه فروپاشیده‌است، اما کارکنان این بخش تلاش می‌کنند تا مراقبت‌های نجات بخش را برای مجروحان انجام دهند که این مساله مستلزم حمایت از آنها با رساندن تجهیزات، دارو و سوخت به بیمارستان‌ها است.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در ادامه تاکید کرد که بیمارستان‌های صحرایی و تیم‌های فوریت‌های پزشکی می‌توانند از بیمارستان‌ها و کارکنان بهداشتی در غزه حمایت کنند، اما نمی‌توانند جای آنها را بگیرند.

وی در ادامه خواستار اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه شد.

گبریسوس ضمن درخواست از جنبش حماس برای آزاد کردن اسرای صهیونیست، از رژیم صهیونیستی نیز درخواست کرد که از قطعی آب، برق و سوخت غزه دست بردارد.

وی از همه طرف‌ها خواست تا به تعهدات خود بر اساس قوانین انسانی بین‌المللی عمل کنند تا از تلفات بیشتر و تخریب بیمارستان‌ها و مراکز درمانی جلوگیری شود.

گبریسوس در پایان بر ضرورت انجام اصلاحات در شورای امنیت تاکید کرد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار