249321
۲۱ آبان ۱۴۰۲
عملیات طوفان‌الاقصی

یونیسف: زندگی یک میلیون کودک در خطر است

مقاومت مردم غزه در برابر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی، مدارس و بیمارستان‌ها برای سی و ششمین روز متوالی ادامه دارد.

به گزارش کودک پرس ، یونیسف (صندوق کودکان سازمان ملل متحد) اعلام کرد: با فروپاشی نظام بهداشتی در غزه، جان یک میلیون کودک در این منطقه در معرض خطر قرار می‌گیرد.

این در حالی است که بیمارستان‌های غزه باوجود حملات مستقیم، قطع برق و محاصره نظامیان اسرائیلی در وضعیت بحرانی به سر می‌برند، که این امر با حضور ده‌ها هزار پناهنده در این بیمارستان‌ها نسبت به وقوع یک فاجعه انسانی و بهداشتی هشدار می‌دهد.

در همین رابطه منابع خبری گزارش دادند که رژیم صهیونیستی حملات خود را به اطراف بیمارستان الشفاء در شهر غزه افزایش داده است.

همچنین گزارش‌ها حاکی از افزایش درگیری‌های مقاومت و نظامیان اسرائیلی در اطراف این بیمارستان است.

منیر البرش، مدیر وزارت بهداشت در غزه، امروز (شنبه) تاکیدکرد: بمباران اسرائیلی به بیمارستان الشفاء در غزه در سه روز گذشته قطع نشده است و خانواده‌هاس شهدا به این دلیل که نمی‌توانند از بیمارستان خارج شوند، نتواستند فرزندان خود را دفن کنند.

همچنین بیمارستان‌های اندونزی و القدس نیز با قطع کامل برق در وضعیت بحرانی قرار دارند.

ارتباط با خبرنگاران قطع شده است
اتحادیه خبرنگاران با بیان این که ارتباط با خبرنگارانی که در اطراف بیمارستان الشفاء در شهر غزه حضور داشتند، قطع شده است، نسبت به بروز فاجعه‌ای دیگر هشدار داد.

محمد الحمام، رئیس کمیته آزادی‌های خبرنگاران شب گذشته (جمعه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ارتباط با ده‌ها نفر از همکاران ما در اثر حملات رژیم صهیونیستی به اطراف بیمارستان الشفاء قطع شده است.

وی تاکیدکرد: تلاش‌های زیادی برای ارتباط با همکاران خود که تا ظهر جمعه در اطراف بیمارستان بودند، انجام دادیم اما جوابی نگرفتیم.

نتانیاهو درخواست ماکرون برای توقف کشتار غیرنظامیان را نپذیرفت
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، درخواست امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه برای توقف کشتار غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه را نپذیرفت و حماس را مسئول مرگ مردم در غزه عنوان کرد.

رئیس‌جمهور فرانسه بامداد شنبه در مصاحبه‌ای اختصاصی با شبکه «بی‌بی‌سی» خواستار متوقف شدن کشتار زنان و کودکان و غیرنظامیان در غزه شد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار