249291
۲۰ آبان ۱۴۰۲
حجت‌الاسلام مرتضی جعفری

اجرای طرح «کاردو» ویژه علمداران نوجوان فاطمی

مسئول واحد کودک و نوجوان حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه نوجوانانی که در دوره در محضر بانو نشان علمدار فاطمی را دریافت کردند در طرح کاردو شرکت می‌کنند، گفت: «کاردو» مخفف دو واژه کار و اردو است که در دو مرحله ابتدا مهارت برنامه‌ریزی را با نوجوانان تمرین می‌کند و در مرحله بعد نوجوانان را در مدیریت و پیاده‌سازی برنامه به چالش می‌کشد.

به گزارش کودک پرس ، حجت‌الاسلام مرتضی جعفری در گفت‌وگویی خبری از اجرای طرح «کاردو» ویژه علمداران نوجوان فاطمی خبر داد و اظهار کرد: «کاردو» مخفف دو واژه کار و اردو است و در دو مرحله ابتدا مهارت برنامه‌ریزی را با نوجوانان تمرین می‌کند و در مرحله بعد نوجوانان را در مدیریت و پیاده‌سازی برنامه به چالش می‌کشد.

وی افزود: در این طرح ابتدا از نوجوانان خواسته می‌شود برای یک اردوی نیم‌روزه برنامه‌ریزی کنند به‌گونه‌ای که به همه جزئیات اردو از جمله تفریح، معنویت، رشد، آموزش و… پرداخته شود و برای اجرای آن تقسیم کار صورت گیرد.

مسئول واحد کودک و نوجوان حرم مطهر بانوی کرامت ادامه داد: در مرحله بعد نوبت به اجرای برنامه اردو می‌رسد که به‌جز هماهنگی اردوگاه، سرویس رفت‌وبرگشت و مواد اولیه غذاهای اردو که بر عهده مرکز نوجوان فاطمی است اجرای تمام برنامه‌ها با خود علمداران است و باید سعی کنند برنامه‌های خود را در فرصت حضور در اردوگاه عملی سازند.

وی ابراز کرد: در تمام طول برنامه، مسئولان مرکز نوجوان فاطمی گام‌به‌گام با گروه‌ها همراه بوده و به نظم در اجرای برنامه‌ها به‌ویژه معنویت، علمیت، تفریحات، تنوع و موارد دیگر امتیاز می‌دهند.

جعفری خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این طرح این است که نوجوانان مسئولیت‌پذیری و برنامه‌ریزی حرفه‌ای و مدیریت‌کردن در حد و اندازه خود را یاد بگیرند و تجربیات لازم را کسب کنند.

وی ادامه داد: در پایان، جلسه اختتامیه اردو با معرفی گروه‌های برتر و تقدیر از مربیان و کادر اردو برگزار و با ارزیابی درصد تحقق اهداف به تمرین بیشتر در زمینه برنامه‌ریزی و اجرا، انعطاف‌پذیری، همکاری، کار گروهی و تشکیلاتی، تحمل سختی‌ها، تمرین مهارت حل مسئله و موارد دیگر تأکید می‌شود.

مسئول واحد کودک و نوجوان حرم مطهر بانوی کرامت گفت: طرح کاردو تا کنون در یک دوره با شرکت ۶۰ علمدار نوجوان فاطمی برگزار شده و دوره‌های بعدی این طرح نیز در طول سال برگزار خواهد شد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار