248975
۰۵ آبان ۱۴۰۲
فلسطین

چند کودک در غزه به شهادت رسیده‌اند؟

هیئت نمایندگی فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت طی سه هفته گذشته ۳۰۰۰ کودک در غزه به شهادت رسیده‌اند.

به گزارش کودک پرس ، هیئت نمایندگی فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت طی سه هفته گذشته ۳۰۰۰ کودک در غزه به شهادت رسیده‌اند.

ساعاتی پیش از این وزارت بهداشت فلسطین از افزایش شمار شهدای بمباران‌های نوار غزه به ۷۰۲۸ خبر داد و اعلام کرد که از این میزان، ۲۹۱۳ نفر کودک، ۱۷۰۹ زن هستند.

«اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت در غزه، اعلام کرد که طی ساعات گذشته، رژیم اشغالگر ۴۳ جنایت جدید مرتکب شده که ۴۸۱ قربانی برجای گذاشته است. ۱۶۵۰ نفر هنوز مفقود هستند که از این میزان ۹۴۰ نفر کودک و زیر آوارند. شمار مجروحان نیز به بیش از ۱۸ هزار نفر رسید.

وی  پیشتر اعلام کرده بود مجروحانی نزد ما هستند که بالای ۸۰ درصد سوختگی دارند، امری که بیانگر استفاده اسرائیل از یک سلاح جدید است. در جریان بمباران‌های مستمر نوار غزه، فعالیت ۱۲ بیمارستان و ۳۲ مرکز بهداشت در نوار غزه متوقف شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت شب گذشته نیز با تاکید مجدد بر فروپاشی کامل نظام سلامت در بیمارستان‌های غزه گفت که باز بودن در بیمارستان‌ها به معنای امکان خدمات‌رسانی آن‌ها به مجروحان نیست. جامعه جهانی هشدارهای ما در خصوص از کار افتادن بیمارستان‌ها را جدی نمی‌گیرد. تنها طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۵۶ نفر از جمله ۳۴۴ کودک و ۳۹۷ سالمند به شهادت رسیده‌اند.

از سوی دیگر، اتحادیه روزنامه‌نگاران فلسطین نیز اعلام کرد که در جریان بمباران‌های مستمر نوار غزه، از هفتم اکتبر جاری (آغاز عملیات طوفان الاقصی) تا امروز که بیست روز از آن می‌گذرد، شمار خبرنگاران شهید به ۲۴ نفر افزایش یافته است.

این نهاد ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و روزنامه‌نگاران و خبرنگاران در نوار غزه، اعلام کرد که از آغاز تجاوز اسرائیل به نوار غزه در هفتم اکتبر تا به امروز، ۲۴ خبرنگار شهید و چندین خبرنگار مجروح شده‌اند. علاوه بر آن، تداوم بمباران‌های غزه به شهادت و مجروحیت اعضای خانواده‌های این خبرنگاران نیز منجر شده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار