248752
۲۵ مهر ۱۴۰۲
مرکز مشاوره

اگر اعصاب ندارید، با این افراد ازدواج نکنید

مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی استان اصفهان خدمات مختلفی را در بخش‌های مشاوره خانواده، مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره کودک، مشاوره حقوقی و مشاوره انتظامی، همچنین تست هوش، روانسنجی و مشاوره بالینی و … به صورت رایگان انجام می‌دهد.

به گزارش کودک پرس ،

مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی استان اصفهان خدمات مختلفی را در بخش‌های مشاوره خانواده، مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره کودک، مشاوره حقوقی و مشاوره انتظامی، همچنین تست هوش، روانسنجی و مشاوره بالینی و … به صورت رایگان انجام می‌دهد.

بر این اساس با توجه به میزان مراجعات به این مراکز، معرفی و فرهنگسازی در ارتباط با اختلالات و مشکلات مختلف و آگاهی بخشی در ارتباط با روش‌های رفع این مشکلات قبل از اینکه به مراحل خاص برسد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ در این راستا کارشناس مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی استان اصفهان به معرفی ۱۰ اختلال شخصیت پرداخته است.

فاطمه تیموری با اشاره به اینکه این ۱۰ نوع اختلال در مواردی مانند شکاک یا پارانوئید، منزوی یا اسکیزوئید، عجیب و غریب و اسکیزوتایپال، ضد اجتماعی یا آنتی سوشیال، طوفانی یا بردرلاین، نمایشی یا هیستریونیک، خودشیفته یا نارسیستیک، هراسان یا اوویدنت، وابسته یا دیپندنت و وسواسی یا کامپالسیو خلاصه می‌شود، درباره هر یک از این موارد به شرح زیر توضیحاتی می‌دهد:

۱) اختلال شخصیت شکاک یا پارانوئید

این اختلال خطرناک مدام احساس می‌کند که فردی میخواهد به او صدمه بزند، از او استفاده کند یا فریبش دهد. همیشه به این فکر می‌کند که آیا همسرش به او وفادار است؟، دائم احساس میکند همسرش به او خیانت خواهد کرد؛ همیشه احساس می‌کند که مورد حمله واقع شده است و به سرعت باخشم و پرخاشگری بادیگران برخورد می‌کند.

۲) منزوی یا اسکیزوئید

این افراد به ظاهر آرام، کنار آمدن باتن‌هایی را از همان دوران اولیه کودکی آموخته اند و بیشتر اوقات در داخل خانه و به دور از تعامل بابچه‌های هم سن و سالشان زندگی کرده اندو به همین دلیل در بزرگسالی هم به روابط نزدیک با دیگران علاقه ندارند و از آن هیچ لذتی نمی‌برند و به غیر از اعضای خانواده هیچکس به آن‌ها نزدیک وصمیمی نیست.

۳) عجیب و غریب و اسکیزوتایپال

این دسته از افراد در ابتدای آشنایی فردی جالب و منحصر به فرد به نظر می‌آیند، اما با گذشت زمان متوجه می‌شوید که بافردی کاملا عجیب و غیر عادی رابطه عاطفی برقرار کرده اید؛ حوادث و اتفاقات برای او معنای خاصی پیدا میکند. غالبا ظاهر عجیب و غریبی دارد. دوستان صمیمی و معدودی دارد و در موقعیت‌های اجتماعی به شدت احساس ناراحتی می‌کنند، چون دیگران با رفتار عجیب و غریب آن‌ها رفتار مناسبی نمی‌کنند.

۴) ضد اجتماعی یا آنتی سوشیال

فرد ضد اجتماعی، فردی خودخواه و فاقد توانایی همدلی بادیگران و معمولا به نیاز‌های دیگران از جمله همسر و فرزندان خود بی اعتنا است؛ این افراد سوءاستفاده گر، دروغ گو و فریب کار هستند که برای رسیدن به خواسته خود هرکاری انجام می‌دهند؛ این افراد معمولا سابقه بازداشت و مشکلات قانونی دارند؛ چون از درک عواقب کار‌هایی که انجام می‌دهند ناتوان هستند.

۵) طوفانی یا بردرلاین

اگر فرد مورد علاقه شما دارای رفتار‌های انفجاری و غیر قابل پیش بینی است، اگر رابطه شما بااو بار‌ها دستخوش آشوب و آشفتگی و قطع ووصل بسیار می‌گردد و شما همواره به این فکر میکنید که چگونه بحران‌های هیجانی محبوب خود را مهار کنید، باید گفت شما با یک فرد طوفانی یا به اصطلاح شخصیت مرزی ارتباط دارید.

۶) نمایشی یا هیستریونیک

بایداعتراف کرد که یک شخصیت نمایشی به دلیل ویژگی‌های سرگرم کننده‌ای که دارد برای همه جذاب است؛ کیفیت اوایل آشنایی بایک فرد نمایشی هرچه که باشد، درنهایت توجه طلبی بی پایان، هیجانات شدید، ناگهانی و غیر قابل پیش بینی نبودن او شما را به ستوه خواهدآورد و در زندگی با او همیشه احساس تنهایی خواهید کرد.

۷) خودشیفته یا نارسیستیک

یک فرد خود شیفته واقعی آنقدر ذهنش به خودش مشغول است که به سختی میتواند جایی را در دنیای خودش به فرد دیگری ازجمله شمااختصاص دهد. درارتباط بایک فرد خودشیفته به طور مداوم باید احساس خودبزرگ بینی اورا تحسین و تمجید کنید. آن‌ها معمولا فاقد حس همدلی بادیگران هستند و به احساسات و نیاز‌های دیگران توجهی ندارند.

۸) هراسان یا اوویدنت

اگر چه افراد اختلال شخصیت اجتنابی یاهمان هراسان افراد بدجنس و خطرناکی نیستند، اما زندگی با آن‌ها بسیار خسته کننده است. از آنجایی که یک فرد اجتنابی، کمرو، کم حرف و دارای احساس بی ارزشی و عدم کفایت و هراسان از طرد شدن توسط دیگران است، قبل از کسب احساس اعتماد و اطمینان لازم از تایید شدن توسط شما، از ورود به یک رابطه صمیمانه باشما اجتناب می‌کنند.

۹) وابسته یا دیپندنت

چنین فردی به شریک زندگی خود بسیار وابسته می‌شود و تقاضا‌های فراوانی در جهت حمایت و مراقبت از خویش خواهد داشت. رابطه عاطفی با فرد وابسته پس از مدتی از حالت معمول خارج شده و به حالت والد – فرزندی در خواهد آمد و در نهایت رابطه‌ای که روزی خوشایند به نظر می‌رسید، حالت خسته کننده و توان فرسایی به خود خواهد گرفت.

۱۰) وسواسی یا کامپالسیو

ذهن این افراد چنان مشغول جزئیات، قوانین ومقررات می‌شود که اجازه هرگونه تفریحی را به خود می‌بندد؛ آن چنان کمال گرا هستند که به گونه‌های افراطی خود را وقف کار می‌کنند.

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار