248556
۱۹ مهر ۱۴۰۲
کودکان فلسطینی

کودکان فلسطینی، کابوس اسرائیلی‌ها

به بهانه روز جهانی کودک و عملیات بزرگ تاریخی طوفان الاقصی در این گزارش به مرور حوادثی که برای کودکان مظلوم فلسطینی در طول سال های اخیر رخ داده است میپردازیم .

به گزارش کودک پرس ، با هر حمله به نوار غزه و دیگر بخش‌های سرزمین اشغالی از سوی رژیم کودک‌کش صهیونیستی، کودکان در ردیف اول قربانیان قرار می‌گیرند که کشتار ۲۵۰۰ کودک فلسطینی در ۲۲ سال بخشی از این کارنامه سیاه و شوم رژیم است؛ جنایتی که توجه و اقدام جدی جامعه بین‌المللی را می‌طلبد.روزی نیست که خبری از کشتار مردم بیگناه فلسطین به ویژه کودکان و نوجوانان این کشور اشغالی از رسانه های جهان انعکاس نیابد و در روزهای اخیر نیز این جنایات بارها تکرار شده‌است.

پایه گزارش‌های انتشاریافته، تعداد کودکان شهید در فلسطین از سال ۲۰۰۰ تا پایان سال ۲۰۲۱ به ۲ هزار و ۲۳۰ نفر می‌رسید که ۳۱۵ نفر از آنها در جریان تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در سال ۲۰۰۹ به شهادت رسیدند. ۵۴۶ کودک نیز در جریان تجاوزگری سال ۲۰۱۴ میلادی رژیم صهیونیستی جان خود را از دست دادند. در تجاوز ۱۱ روزه نیروهای اشغالگر به نوار غزه در ماه می ۲۰۲۱ ، کودکان فلسطینی در صدر اهداف رژیم صهیونیستی قرار داشتند و هواپیماهای جنگنده با بمباران وحشیانه خانه های فلسطینیان، جان صدها تن را گرفتند. گفته می شود که از ۲۳۲ فلسطینی قربانی حملات ماه می، تعداد ۶۵ نفر کودک بودند البته کشتار وحشیانه کودکان فلسطینی موضوعی نیست که از نگاه بازیگران جهان و سازمان های بین المللی همچون سازمان ملل دور مانده باشد اما انتقادات بیشتر متوجه واکنش آنها است که با سیاست زدگی همراه شده است. «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل تیرماه پارسال در یک گزارش سالانه با موضوع «کودکان و درگیری‌های مسلحانه» به کودک‌کشی رژیم صهیونیستی پرداخت و در بخشی از این گزارش سالیانه ۴۵ صفحه‌ای خود آورد: اسرائیل مسئول کشتار ۷۸ کودک فلسطینی و معلولیت ۹۸۲ کودک دیگر در اراضی اشغالی فلسطین در سال ۲۰۲۱ هستند..

بنا بر گزارش دبیر کل سازمان ملل، ۸۵ کودک فلسطینی حین بازداشت توسط نیروهای اسرائیلی مورد بدرفتاری قرار گرفتند و ۷۵ درصد گزارش کردند که خشونت فیزیکی را تجربه کرده‌اند. طبق گزارش گوترش، در مجموع ۱۱۲۸ کودک شامل ۱۱۲۱ فلسطینی، ۷ اسرائیلی معلول شدند که از این تعداد ۶۶۱ کودک در غزه، ۴۶۴ کودک در کرانه باختری اشغالی از جمله قدس شرقی و سه کودک در اسرائیل معلول شدند.

با اشاره به آمار بالا، درحالیکه رژیم صهیونیستی همواره حملات وحشیانه‌ای به مناطق فلسطینی انجام می‌دهد و کودکان فلسطینی بخش عمده‌ای از قربانیان این حملات هستند که دولت‌های غربی مدعی حقوق بشر چشمان خود را بر روی این جنایت‌ ها بسته اند و به گونه‌ای عمل می کنند که گویا هیچ حقوقی نقض نشده است. آنها سال هاست با ادعای دفاع از حقوق بشر و حق زندگی در مسایل داخلی کشورهایی که با سیاست های غرب همراه و همسو نباشند، دخالت می کنند. در ارتباط با قتل و جنایت رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی همواره موضع حمایتگرانه از این رژیم داشته اند یا دست کم در این زمینه سکوت کرده‌اند. بی تفاوتی و سکوت غرب یا موضع‌گیری های حمایتگرانه آنها از رژیم جنایتکار صهیونیستی می‌تواند به جایگاه ادعایی این کشورها در بی‌طرفی آسیب جدی وارد کند و حتی از سوی ملت ها، این کشورها به عنوان حامی طرف متجاوز و شریک طرف جنایتکار تلقی شوند. اما انتقاد جدی به سازمان ملل و سازمان های تابعه آن از جمله شورای حقوق بشر وارد است که فلسفه وجودی شکل گیری آنها حمایت از حقوق بشر و تقابل با تروریسم و کشتار مردم است. برخورد خشونت بار  رژیم اسرائیل با کودکان فلسطینی مغایر با قوانین بین المللی به ویژه   ماده ۱۶ کنوانسیون حقوق کودکان است که بر اساس   این ماده، رفتار خشونت آمیز با کودکان ممنوع است. در حالی که رژیم  اشغالگر صهیونیستی این کشتار را در راستای سیاست‌ های نژادپرستانه و با هدف از بین بردن فلسطینی ها در دستور کار خود قرار داده است. حال این پرسش مطرح می شود که پس از شهادت ۲۵۰۰ کودک فلسطینی تنها طی ۲۲ سال، چند کودک دیگر باید جان خود را از دست بدهند تا جامعه بین‌المللی، شورای امنیت سازمان ملل و شورای حقوق بشر، این رژیم را به‌خاطر جنایات گسترده، پاسخگو کند؟

البته این را فراموش نکنیم که  در ماجرای تاریخی طوفان الاقصی، جبهه مقاومت نشان داد که کودکان فلسطینی مظلوم بزرگ شده اند و آنها زمینه ساز ظهور هستند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار