248539
۱۹ مهر ۱۴۰۲
مهدی نخعی‌راد

ارتباط کودکان و بزرگسالان با انیمیشن‌ها

کارگردان انیمیشن سفر به تاریکی گفت: زمانی که صحبت از انیمیشن می‌شود، افراد به‌یاد قشر کودک می‌افتند در صورتی که من فکر می‌کنم بزرگ‌ترها نیز کودک درون دارند و می‌توانند با این انیمیشن‌ها ارتباط بگیرند.

به گزارش کودک پرس ، مهدی نخعی‌راد در نشست با خبرنگاران نوجوان با اشاره به موضوع انیمیشن سفر به تاریکی اظهار کرد: موضوع این انیمیشن اتفاقی بود که در ۷۰ سال گذشته رخ داده و از آن جایی که بسیاری از بزرگسالان نیز در جریان این اتفاقات نبودند، تصمیم به ساخت انیمیشن سفر به تاریکی را گرفتیم.

وی ادامه داد: تا به امروز مستند محکمی درباره این ماجرا ساخته نشده از این رو تصمیم گرفتیم مستندی با هدف نشان دادن آداب و رسوم، فرهنگ، لباس و ماشین و سایر مواردی از این قبل را به تصویر بکشیم.

تهیه‌کننده انیمیشن سفر به تاریکی با بیان اینکه یکی از جذابیت‌های تولید انیمیشن کار گروهی و به صورت منسجم است، تصریح کرد: هنگام شروع این پروژه با مشکلات اقتصادی زیادی که خارج از پیش‌بینی ما بود، روبرو شدیم از این رو به فرایند پروژه آسیب وارد شد و زمان تولید کار نیز افزایش یافت.

وی افزود: مخاطب امروز هنگامی که به تماشای کارهای ایرانی می‌نشیند آن را با تولیدات خارجی مقایسه می‌کند، بر همین اساس سعی کردیم در این پروژه نوع پوشش، معماری و سبک زندگی گذشته را به نمایش بگذاریم.

در ادامه محمد علی بصیری نیک کارگردان انیمیشن سفر به تاریکی نیز گفت: سلیقه مخاطب چالشی است که در اکثر کارها با آن ربرو هستیم چراکه افراد باید با کار ارتباط برقرار کنند.

وی ادامه داد: تلاش کردیم در تولید این انیمیشن از مخاطبان بومی و نیروهای جوان استفاده کنیم؛ از این رو محیط حرفه‌ای را آماده کردیم تا افراد آموزش‌های لازم را ببینند.

کارگردان انیمیشن سفر به تاریکی تصریح کرد: با ساخت این محتواها در تلاش هستیم که تاریخ، افتخارات و معضلات را به نمایش بگذاریم تا افراد جامعه با فیلم ارتباط بگیرند و از تاریخ پیش از خود آگاهی یابد.

وی افزود: زمانی که صحبت از انیمیشن می‌شود، افراد به‌یاد قشر کودک می‌افتند، در صورتی که من فکر می‌کنم بزرگ‌ترها نیز کودک درون دارند و می‌توانند با این انیمیشن‌ها ارتباط بگیرند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار