248348
۱۱ مهر ۱۴۰۲
مهد کودک

هر آنچه که باید از ویژگی های مهد کودک خوب بدانیم!

هر شخصی بنابر سلیقه و معیارهای متفاوت، یک سری ویژگی خاص برای مهد کودک در نظر می‌گیرد اما طبق استانداردهای جهانی 5 ویژگی وجود دارد که افراد با سلایق مختلف بر سر آن توافق دارند و اگر مهد کودکی دارای این ویژگی ها باشد می‌تواند در لیست بهترین مهد کودک ها قرار بگیرد.

به گزارش کودک پرس ،

شما چه معیارهایی دارید که طبق آن یک مهدکودک را در لیست بهترین مهدکودک ها قرار دهید؟ هر شخصی بنابر سلیقه و معیارهای متفاوت، یک سری ویژگی خاص برای مهد کودک در نظر می‌گیرد اما طبق استانداردهای جهانی 5 ویژگی وجود دارد که افراد با سلایق مختلف بر سر آن توافق دارند و اگر مهد کودکی دارای این ویژگی ها باشد می‌تواند در لیست بهترین مهد کودک ها قرار بگیرد.

5 ویژگی بهترین مهدکودک

ایمن بودن

ایمنی مهد کودک مهم ترین چیزی است که باید به آن توجه کنید. اصلی ترین خواسته یک خانواده از محیط جدیدی که کودکشان را به آن میسپارند، تامین سلامت روانی و جسمی کودک است. مهد کودک خوب در یک فضای ایمن، فرصت تجربه نا امنی را برای کودک فراهم می‌کند. با تجربه چالش در فضای امن، بچه ها مرزهای آسیب و خطر را یاد میگیرند.

مربیان و تسهیلگران

تسهیلگران و مربیان، به حال خوب کودک کمک می کنند. آن‌ها، در ارتباط مستقیم با کودکان ما هستند و به همراه کودکان، انرژی فضای بازی کودکان را شکل می‌دهند و اگر کودکان با مربیان و تسهیلگرانی پرانرژی، پرانگیزه و باحوصله در ارتباط باشند، انرژی خوبی از آن‌ها دریافت خواهند کرد. تهسیلگران و مربیان باید از لحاظ دانش و کار با کودک غنی و باتجربه باشند. احترام به کودکان و  برقراری ارتباط صحیح با هر کودک با در نظرگرفتن فردیت هر کودک، از دیگر ویژگی های یک مربی و تسهیلگر حرفه ای است.

برنامه آموزشی

نظر شما در مورد برنامه آموزشی خوب چیه؟ اگر شما هم مثل بسیاری از افراد بر این باور هستید که برنامه آموزشی خوب، برنامه ای است که برای هر ساعت حضور بچه ها در مهد کودک برنامه داشته باشد، باید بگوییم که اگر با این روش میخواهید رشد همه جانبه را برای بچه ها فراهم کنید، این راهش نیست! طبق مطالعات چیزی که موجب رشد کودک در همه ابعاد می شود، بازی و فعالیت هایی است که خودش به صورت خودانگیخته انتخاب می کند و هیجانات و عواطفش را درگیر میکند.

 بهبود ارتباط والد و کودک

اگر والد جوانی هستید یا تجربه کافی برای ارتباط با کودک خودتون ندارید، بهتره بدونید که سلامت روان کودک در گرو این ارتباط است. بنابراین برای بهبود رابطه با کودکتان به دنبال مهد کودکی باشید که از دانش فرزندپروری و والدپروری برخوردار باشد و بتواند فعالیت های با کیفیت مشترکی را برای شما و کودکتان طراحی کند. فعالیت هایی مثل کارگاه مادر و کودک که ایده به نسبت جدیدی به حساب می‌آیند.

فضا و محیط مناسب

مهدکودک خانه دوم کودک است و کودک باید در این فضا احساس امنیت داشته باشد و همچنین احساس کند که به نیازهایش پاسخ داده می‌شود. یک مهد کودک خوب برای همه فعالیت های بچه ها فضای اختصاصی تفکیک شده دارد و علاوه بر این یک مهد کودک ایده آل به یکی از مهم ترین نیازهای رشدی کودک که ارتباط با طبیعت است نیز پاسخ داده است. چطور؟ با در نظر گرفتن فضای آزاد(طبق استاندارد بین المللی، 7 متر مربع به ازای هرکودک) برای هر کودک و فراهم کردن زمینه ارتباط مداوم کودک با طبیعت تا کودک بتواند حضور در این فضا را تجربه کند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار