248265
۰۷ مهر ۱۴۰۲
کودکان افغانی

یونیسف: بیش از ۱۵ میلیون کودک در افغانستان نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل با ابراز نگرانی از کاهش کمک‌های جهانی اظهارداشت ۱۵.۸ میلیون کودک در افغانستان نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند.

به گزارش کودک پرس ، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) در افغانستان اعلام کرد 29.2 میلیون نفر در این کشور به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند و از این میان 15.8 میلیون نفر از آنها کودکان هستند.

یونیسف افزود از ماه ژانویه تا آگوست سال جاری میلادی بیش از 87 هزار کودک زیر پنج سال به اسهال شدید در افغانستان مبتلا شده‌اند.

این نهاد در گزارشی اعلام کرد از طریق امکانات بهداشتی سیار و ثابت درمان بیش از 60 هزار کودک مبتلا به سوءتغذیه شدید را افزایش داده است.

گزارش تصریح کرد حداقل 875 هزار کودک زیر پنج سال به درمان برای سوءتغذیه شدید نیاز دارند.

در گزارش یونیسف آمده است زمینه آموزش را در سال جاری میلادی به بیش از 682 هزار کودک که 60 درصد آنها را دختران تشکیل می‌دهند، در کلاس‌های محلی در 32 ولایت فراهم کرده است.

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل خاطرنشان کرد تا ماه آگوست سال جاری تنها 52 درصد از بودجه درخواستی برای کمک به افغانستان تامین شده است.

یونیسف پیش از این نیز بارها اعلام کرده بود به دلیل بحران مالی قادر به تأمین مایحتاج غذایی هزاران کودک افغان دچار سوء تغذیه نیست و جان آنان در خطر است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار