247922
۲۶ شهریور ۱۴۰۲
امیرمحمد زند

تولید اثر با کیفیت در حوزه کودک‌و‌نوجوان نیازمند متخصص است

آموزش‌وپرورش فعالیت‌های پرورشی در مدارس را تقویت کند.

به گزارش کودک پرس ، امیرمحمد زند می‌گوید برای کودکان و نوجوانان نسل امروز نباید در یک قالب تولید اثر کرد، چراکه نسل جدید تنوع‌طلب هستند، بنابراین باید از تمام ظرفیت‌ها برای تولید اثرات باکیفیت در قالب فیلم، انیمیشن، سریال، نمایش و… استفاده شود.

امیرمحمد زند، بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با پانا به مشکلات و موانع رشد و پیشرفت سینما و نمایش حوزه کودک‌و‌نوجوان اشاره کرد و گفت: «عدم ایجاد اتاق فکر و به کارگیری متخصصان فیلم‌سازی این حوزه، موجب رشد نکردن و پسرفت سینما و نمایش حوزه کودک‌و‌نوجوان است، همچنین برای احیای حوزه کودک‌ونوجوان باید از مشاوران روانشناسی و افرادی که علم کافی در بحث شخصیتی، آموزشی و پرورشی کودکان دارند استفاده شود.»

زند افرود: «در دنیایی که امروز زندگی می‌کنیم، رسانه‌های مختلف جهان آثار و برنامه‌های متفاوت برای کودکان تولید می‌کنند. همچنین سطح سلیقه کودکان‌و‌نوجوانان بالا رفته است، بنابراین نمی‌شود با سبک‌های قدیمی برای نسل امروز تولید اثر کرد.»

زند معتقد است یکی از معضلاتی که در تلویزیون وجود دارد این است که مدیران نمی‌خواهد زیاد هزینه کنند، ولی به دنبال کیفیت و بازخورد خوب هستند. درحالی که باید بدانند همان هزینه کمتر، خروجی خواهد داشت که آن خروجی اصلأ بازتاب نخواهد داشت.

این بازیگر سرشناس اضافه کرد: «برای تولید اثر با کیفیت در حوزه کودک‌و‌نوجوان، باید بیشتر هزینه شود، اتاق فکر تشکیل شود و در آن از روانشناسان و متخصصان این حوزه استفاده شود. همچنین باید خواسته‌ها و تمایلات کودکان و نوجوانان نسل امروز را در نظر گرفته شود و تولیدکنندگان اثر باید سواد اینکه از چه بعدی برای نسل جدید تولید اثر کنند را داشته باشند.»

وی بیان کرد: «با توجه به‌اینکه نسل کودک‌و‌نوجوان تنوع طلب هستند، باید اثرات متنوعی برای آنها تولید کنیم، همچنین تولید اثر، تنها در یک قالب نباید باشد، بلکه باید از تمام ظرفیت‌ها برای تولید اثرات با کیفیت در قالب فیلم، انیمیشن، سریال، نمایش و… استفاده شود.»

امیرمحمد زند به علاقه‌‌ خود به حوزه کودک‌ونوجوان اشاره کرد و گفت: «به حضور و هنرنمایی در اثرات این حوزه علاقه‌مند هستم، همچنین علاقه‌ دارم در آثاری حضور داشته باشم که موضوع آن‌ها در رابطه با اصول فرهنگی و ملی کشورمان باشد. چراکه نسل جدید نیاز به خوراک فرهنگی مفیدی دارد که آن‌ها را با هویت و فرهنگ ملی کشور آشنا کند.»

این بازیگر آموزش‌وپرورش را یک دستگاه تأثیرگذار مهم در مسیر رشد و پیشرفت کودکان و نوجوانان دانست و گفت:‌‌ «در آموزش‌و‌پرورش باید بیشتر فعالیت‌های پرورشی انجام شود. همچنین برای رسیدن به نتیجه باید تقویت فعالیت‌های پرورشی در مدارس برای دانش‌آموزان، استفاده، کشف و شکوفایی نوجوانان، برگزاری دوره‌های توانمدسازی برای مربیان و… انجام شود.»

زند در پایان و در پاسخ به این سوال که آیا تفاوت نیازهای نسل جدید با نسل های گذشته چیست خاطرنشان کرد: «نسل جدید به این دلیل که در عصر تکنولوژی و در جهان هوشمند زندگی می‌کند، با نسل‌های گذشته تفاوت‌های بسیار زیادی دارد. همچنین کودکان و نوجوانان امروزی با توجه به اینکه با استفاده از تکنولوژی و با سرعت بالا از هرچیزی باخبر می شوند، بسیار هوشمند هستند و نمی‌شود دیگر آن‌ها را مانند نسل‌های گذشته گول زد و به آن‌ها دروغ گفت یا با استفاده از شخصیت‌های ترسناک، مانند آقا غوله که در گذشته برای ترساندن بچه‌ها گفته می‌شد، آن‌ها را از یک کاری منصرف کرد یا مانع آن‌ها شد. بنابراین باید با نسل امروز صادق بود و با توجه به نیازهای آن‌ها، برایشان خوراک مفید تهیه کرد»

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار