247821
۲۰ شهریور ۱۴۰۲
طرح همیار مادر و کودک

افتتاح طرح همیار مادر وکودک

اولین جلسه طرح همیار مادر و کودک با شرکت مادران باردار و مادران دارای فرزند نوزاد تا سه سال در پایگاه شهید ملک آبادی کهنک برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، رضا اسدی رئیس بهزیستی شهرستان پیشوا از شرکت مادران در طرح همیار «مادر و کودک» ویژه مادران باردار و مادران دارای فرزند تا ۳ سال ساکن محله کهنک خبرداد و گفت: طرح توانمندسازی خانواده محور همیار مادر و کودک، بر مبنای تسهیل تشکیل گروه‌های همیاری مادران و نیز ایجاد اجتماعات کوچک محلی با هدف پیشگیری از آسیبهای اجتماعی طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

رئیس بهزیستی شهرستان پیشوا، با بیان اینکه در سالهای اخیر توجه ویژه ای به تحول روابط والدین و کودک در سراسر دنیا شده است، برنامه های مختلفی به این منظور طراحی و اجرا شده است یادآور شد، این برنامه بیانگر اهمیت تجارب سالهای اولیه در تحول کودک بوده و همچنین رابطه کودک با مادر به عنوان یکی از مهمترین عوامل پیش بینی کننده در این برنامه تلقی شده است.

از اهداف این طرح، پیشگیری از بروز مشکلات ارتباطی و دلبستگی ناایمن و در نتیجه رشد هیجانی، اجتماعی، شناختی و جسمانی بهینه کودکان و در نهایت پیشگیری از آسیب های روانی و اجتماعی احتمالی در آینده است.

اسدی در ادامه افزود: آشنایی با سلامت روانی اجتماعی، مفاهیم پایه و تعیین کننده های آن، مهارتهای مورد نیاز برای سلامت و رفاه، خودآگاهی و خودشفقتی، آشنایی با مفاهیم و رویکردهای مبتنی بر رشد و تکامل همه جانبه دوران ابتدای کودکی، آشنایی با رویکردها و مفاهیم مرتبط با دلبستگی ایمن از جمله عناوین آموزشی است که به تسهیلگران و مخاطبین طرح آموزش داده می شود.

وی بیان کرد: این طرح با تسهیلگری مرکز مثبت زندگی ترنم یاری  با مدیر عاملی فاطمه رحیمی و با تدریس لیلا محمدی مختص مادران باردار و دارای فرزند زیر ۳ سال با ۳۰ نفر از افراد شرکت کننده با هدف تبدیل شدن از مادر کامل به مادر کافی و پرورش مسئولیت پذیری در خانواده شروع وتا۱۳ جلسه ادامه دارد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار