247327
۰۳ شهریور ۱۴۰۲
سودان

آوارگی بیش از ۲ میلیون کودک در پی درگیری‌ها در سودان

در پی درگیری‌ها در سودان، ۱.۷ میلیون کودک در داخل کشور آواره شده و همچنین حدود ۴۷۰ هزار کودک هم مجبور به فرار از مرز‌ها شده‌اند.

به گزارش کودک پرس ، صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) گزارش داد که درگیری در سودان بیش از ۲ میلیون کودک را آواره کرده است و به طور متوسط هر ساعت بیش از ۷۰۰ کودک به این آمار اضافه می‌شوند.

نبرد بین ارتش سودان و رقیب نظامی خود، یعنی نیرو‌های پشتیبانی سریع (RSF) که در ماه آوریل آغاز شد، ۱.۷ میلیون کودک را در داخل کشور آواره کرده است و بیش از ۴۷۰ هزار کودک هم از مرز‌ها به به خارج از این کشور فرار کرده‌اند.

یونیسف اعلام کرد که از طرف‌های درگیر می‌خواهد که ایمنی و رفاه کودکان را در اولویت قرار داده، حفاظت از آن‌ها را تضمین کرده و دسترسی بشردوستانه بدون مانع به مناطق آسیب‌دیده را فراهم کنند.

این آژانس اخیراً هشدار داده است که در حال حاضر، ۱۴ میلیون کودک در سودان نیاز مبرمی به حمایت‌های بشردوستانه دارند و خاطرنشان کرد که بسیاری از این کودکان هر روز با تهدید‌های متعدد و تجربیات وحشتناکی روبرو هستند.

جدای از کانون‌های درگیری مانند دارفور و خارطوم، درگیری‌های شدید اکنون به سایر مناطق پرجمعیت از جمله در ایالت‌های کردوفان جنوبی و غربی گسترش یافته است که ارسال کمک و دسترسی به افراد نیازمند را با مشکل مواجه می‌کند.

بر اساس آخرین گزارش طبقه‌بندی مرحله امنیت غذایی یکپارچه (IPC) برای این کشور، سازمان‌های بشردوستانه تخمین زده‌اند که ۲۰.۳ میلیون نفر در سودان بین جولای تا سپتامبر در ناامنی غذایی قرار خواهند داشت. در نتیجه، انتظار می‌رود وضعیت سلامت و تغذیه نزدیک به ۱۰ میلیون کودک وخیم‌تر شود.

یونیسف افزود که با آغاز فصل بارندگی، بسیاری از خانه‌ها در اثر سیل ویران و تعداد فزاینده‌ای از خانواده‌ها آواره شده‌اند. علاوه بر این، دوره بارانی خطر شیوع بیماری‌هایی مانند وبا، تب دانگ، تب دره ریفت و چیکونگونیا را افزایش می‌دهد.

در حال حاضر، نزدیک به ۹.۵ میلیون کودک در سودان به آب آشامیدنی سالم دسترسی ندارند و ۳.۴ میلیون کودک زیر پنج سال در معرض خطر بالای بیماری‌های اسهالی و وبا هستند.

در همین حال، درگیری‌ها همچنان ارائه خدمات بهداشتی و تغذیه را با مشکل مواجه می‌کند و زندگی میلیون‌ها کودک را به خطر می‌اندازد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار