موقعیت فعلی شما : خانه/فارس
247240
۲۹ مرداد ۱۴۰۲
همایش ملی

همایش ملی ادبیات کودک پاییز برگزار می‌شود

رئیس دانشگاه شیراز در پاسخ به خبرنگار ایبنا مبنی بر اینکه «چرا همایش ملی ادبیات کودک در اردیبهشت‌ماه برگزار نشد»، گفت: این همایش با عنوان ادبیات کودک و خانواده در سال تحصیلی جدید دانشگاه برگزار خواهد شد.

به گزارش کودک پرس ، محمد موذنی ظهر یکشنبه در نشستی خبری به تشریح وضعیت این نهاد علمی و آموزشی پرداخت.

رئیس دانشگاه شیراز در پاسخ به خبرنگار ایبنا مبنی بر اینکه «چرا همایش ملی ادبیات کودک در اردیبهشت‌ماه برگزار نشد»، گفت: این همایش با عنوان ادبیات کودک و خانواده در سال تحصیلی جدید دانشگاه برگزار خواهد شد.

وی همچنین به جایگاه دانشگاه شیراز در نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی اشاره کرد و گفت: بعضی وقت‌ها در رتبه‌بندی‌ها ممکن است نام دانشگاهی نباشد این لزوما به معنای افت علمی آن دانشگاه نیست زبرا ملاک‌ها در نظام‌های رتبه‌بندی مختلف است.

رئیس دانشگاه شیراز با این حال اعلام کرد که در بین دانشگاه‌ها ارتقا داشتیم و جایگاه آن در حال بهبود است.

موذنی با بیان اینکه در نظام رتبه‌بندی  «لایدن» دانشگاه شیراز جایگاه ۴٧٩ را کسب کرده است، افزود: دانشگاه شیراز در نظام  «نیچر ایندکس» در میان دانشگاه‌های ایران جایگاه اول را به دست آورد.

رئیس دانشگاه شیراز از تعداد مقالات علمی منتشر شده از سوی دانشمندان این نهاد علمی در سال ٢٠٢٢ نام برد و گفت: دانشگاه شیراز در پایگاه «اسکوپوس» ١٧٩۴ مقاله داشت و در پایگاه ISC، ٣۶٧ مقاله از دانشمندان دانشگاه شیراز منتشر شد.

به گفته موذنی، مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه شیراز به دنبال تبدیل ایده به ثروت است و از صفر تا صد آن در این مرکز فراهم شده است.

رئیس دانشگاه شیراز اعلام کرد: در سال جاری ٣ عنوان کتاب توسط پژوهشکده تحول علوم انسانی دانشگاه شیراز منتشر شد. این آثار تالیف دکتر سعید زاهد زاهدانی و سیدمحمدرضا تقوی، مسئول پژوهشکده است.

موذنی گفت: از هر ۱۰ پایان نامه ۹ مورد در مورد بافت تاریخی شکل گرفته است.

به گفته رئیس دانشگاه شیراز، موزه نارنجستان از دیروز بازگشایی و فعالیت آن از سر گرفته شد. بازدید شبانه از اماکن گردشگری می‌تواند به عنوان یک پیشنهاد در نظر گرفت، در باغ ارم ۶۰ باغبان فعال هستند که اگر بخواهیم زمان را افزایش دهیم باید تعداد باغبانان را افزایش داده و باید دید آیا گردشگر استقبال می‌کند؟

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار