247171
۲۳ مرداد ۱۴۰۲
کودک ناشنوا

آغاز شنوایی شصت و نهمین کودک ناشنوا در سیستان و بلوچستان

شصت و نهمین عمل کاشت حلزون شنوایی در بیمارستان فوق تخصصی الزهرا(س) زاهدان انجام و یک کودک ناشنوای دیگر از نعمت شنوایی برخوردار شد.

به گزارش کودک پرس ، رئیس بیمارستان فوق تخصصی الزهرا(س) زاهدان گفت: شصت و نهمین عمل کاشت حلزون شنوایی در استان سیستان و بلوچستان بر روی یک کودک ۶ ساله انجام شد و از این پس جلسات تربیت شنیداری و گفتار درمانی این کودک به مدت یک‌ سال به صورت کاملاً رایگان در این بیمارستان برگزار خواهد شد.

علیرضا مالکی ادامه داد: کودک پس از کاشت حلزون به تدریج با آواها و صداها آشنا شده و سخن گفتن را می آموزد.

وی افزود: از سال ۱۳۹۸ تاکنون که این بخش راه اندازی شده است بیش از ۸۰۰ کودک و بزرگسال کم شنوا و ناشنوا غربالگری شده و برای ۴۰۰ بیمار پرونده تکمیل شده است و پرونده این افراد پس از انجام ارزیابی های مختلف و بررسی امکان بهبود شنوایی از طریق تمرینات گفتار درمانی و تربیت شنوایی، در کمیسیون کاشت حلزون بررسی می شود.

وی با بیان اینکه برای ۶بیمار دیگر نیز پروتز شنوایی تامین شده که به زودی تحت عمل جراحی قرار می گیرند تصریح کرد: هم اکنون ۱۷ پرونده دیگر برای تامین پروتز شنوایی به تهران ارسال شده است.

وی همچنین در خصوص شرایط افرادی که کاندید دریافت کاشت حلزون می شوند گفت: کودکانی که کم شنوایی حسی-عصبی شدید تا عمیق ۲ طرفه دارند، در زمان کاشت سن بسیار کمی دارند مثلاً چند ماهه تا حداکثر ۴ سال، بزرگسالانی که دارای کم شنوایی حسی-عصبی عمیق هستند،افرادی که از ابزارهای کمک شنوایی نظیر سمعک بهره نمی برند، کودکانی که حداقل ۶ ماه کلاس توانبخشی شرکت کرده و نتیجه مطلوبی را کسب نکرده باشند و افرادی که به برنامه‌های آموزشی و توانبخشی دسترسی دارند می توانند از این امکان بهره مند شوند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار