24605
۰۱ مهر ۱۳۹۶
با توجه به روز جهانی صلح و شعارهای آن؛

گرسنگی ۱۵۵ میلیون کودک در جهان اتفاقی نیست!

روز جهانی صلح گویا فقط در حصار تقویم‌ها و سخنرانی‌ها باقی مانده است و با جنگ‌افروزی و آواره شدن بسیاری از انسانها بویژه کودکان اثری از صلح و انسانیت در رفتار مدعیان آن نمی‌بینیم.

به گزارش کودک پرس ، با وجود فراگیر شدن آگاهی و گسترش ابزارهای ارتباطی میان ابناء بشر که انتظار می رود موجب دستیابی به درک متقابل و تفاهم بیشتر میان آنان شود و در نتیجه شرایط را به نفع همگان ایمن سازد، هر روز با گذشت زمان شاهد بغرنج تر شدن شرایط بویژه برای زنان و کودکان هستیم؛ به راستی عامل اصلی و البته ریشه پنهان این همه جنگ و ویرانگری کجاست؟ چه کسانی از نظریه پردازی و اختلاف افکنی میان ملت ها بهره می برند؟

آیا آنگونه که می نمایانند، می توان پذیرفت که پای هیچ نفعی در میان نیست و تنها اختلاف های نژادی و ایدئولوژیک میان گروه های فکری بشر، مولد این همه جنگ و خشونت است؟

 

گزارش های سالیانه آژانس های سازمان ملل متحد درباره وضعیت جهان در سال 2016 حاکی از این واقعیت تلخ است که از هر 100 نفر، 11 نفر غذای کافی برای خوردن نداشته و 155 میلیون نفر از جمعیت 815 میلیون نفری گرسنگان را کودکان تشکیل می دهند و دردناک تر اینکه تعداد این گرسنگان در سال های اخیر رو به فزونی دارد تا آنجا که این جمعیت در سال 2017 نسبت به سال قبل 38 میلیون نفر، افزایش داشته است.

 

متاسفانه همه ما شاهدیم که به موازات جنگ و ویرانی و از بین رفتن زیر ساخت های اجتماعی در کشور سوریه که منجر به آوراگی و کشتار صدها هزار کودک این کشور شده، کشور فقیر و تهیدست یمن را درگیر جنگی خانمان سوز می کنند که اکنون از آن جز مخروبه ای بر جا نمانده است.
این در حالیست که می دانیم سود سرشار حاصله از تولید و فروش سلاح به طرفین این منازعات، مستقیم عاید کسانی می شود که برای فروش محصولات ویرانگر و دستیابی به سود نامشروع خود، مرتب در حال مطالعه، تحلیل و نظریه پردازی و مداخله خونبار در جغرافیای فکری و سیاسی مردمان ساکن در دیگر کشورها هستند.

اگر می پذیریم که صلح پایدار، فقط به معنای نبود جنگ نیست و دستیابی به آن مستلزم دستیابی به شرایطی است که همه عوامل بوجود آورنده جنگ، از جمله زیاده خواهی و منفعت طلبی از طریق دامن زدن به اختلافات قومی، مذهبی، نژادی و سیاسی میان مردم جهان، باید از میان برداشته شود، بر همه ما واجب است با تمام توان خود پرده از نیرنگ سیاست بازان سیری ناپذیر برداشته و جهانی انسانی و برابر را برای همگان طلب کنیم.

 

از این رو ما فعالان حقوق کودک و تشکل های عضو شبکه یاری کودکان کار، با تاکید بر اینکه کودکان اصلی ترین قربانیان جنگ، خشونت و ناپایداری های سیاسی هستند، ضمن محکوم کردن هرگونه زیاده خواهی و اقدامات مداخله جویانه کشورهای ثروتمند در امور دیگر کشورها، برای حفظ دستاوردهای مادی و میراث معنوی بشریت و ساختن دنیایی ایمن و پر نشاط برای همه کود‌کان، تمامی انسان دوستان و نهادهای اثرگذار در فرایند دستیابی به صلح را، به اتحاد و همبستگی در مسیر پایان بخشیدن به جنگ و خونریزی و استقرار صلح پایدار،مبتنی بر آزادی و برابری برای همگان دعوت می کنیم.

به امید ساختن فردایی روشن و ایمن برای تمامی کودکان جهان.

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار