موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
245904
۲۲ تیر ۱۴۰۱

شوکه شدن دبیرکل سازمان ملل از گزارش قتل کودکان فلسطینی

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل، گزارش ویژه سالانه‌ای با موضوع «کودکان و درگیری‌های مسلحانه» منتشر کرد.

به گزارش کودک پرس ،در این گزارش سالیانه آمده که بیشترین تعداد تخلفات در افغانستان، جمهوری دموکراتیک کنگو، سومالی، جمهوری عربی سوریه، یمن و اراضی اشغالی فلسطین رخ داده است.

در این گزارش آمده که سازمان ملل 2934 مورد نقض فاحش حقوق کودکان در اراضی اشغالی از جمله قدس شرقی، نوار غزه و اسرائیل ثبت کرده که در آن 1208 کودک فلسطینی و 9 کودک اسرائیلی مورد ظلم واقع شده‌اند.

دبیرکل سازمان ملل در بخش دیگر این گزارش مقاومت فلسطین و گروه‌های وابسته به سازمان آزادی‌بخش فلسطین(ساف) را به جذب کودکان به عنوان نیروی نظامی متهم کرده است.

طبق یافته‌های به دست آمده در این گزارش 637 کودک فلسطینی به اتهامات امنیتی در اسرائیل بازداشت شده‌اند که 557 تن از این بازداشت‌ها در قدس اشغالی صورت گرفته است که 85 کودک فلسطینی در حین بازداشت توسط نظامیان اسرائیلی مورد خشونت قرار گرفته که 75 درصد از این خشونت‌ها فیزیکی بوده است.

به گزارش دبیرکل سازمان ملل؛ در مجموع 88 کودک فلسطینی و 2 کودک اسرائیلی (64 پسر و 24 دختر) بودند که 69 تن از آنان در غزه و 17 کودک دیگر در کرانه باختری از جمله بیت‌المقدس با استفاده ار گلوله جنگی عمدتا در خلال تظاهرات کشته شده‌اند که 78 نفر از آنان را نیروهای اسرائیلی و 8 کودک دیگر را گروه‌های فلسطینی کشته‌اند.

گوتروش آورده که جنگ در فلسطین منجر به معلولیت 1121 کودک فلسطینی و 7 کودک اسرائیلی از جمله 850 پسر و 278 دختر شده است که 68 تن از این کودکان در جریان انفجارها، گلوله‌باران و حملات هوایی و یا مین‌های بر جامانده از جنگ دچار معلولیت شده‌اند و 153 کودک در اثر استنشاق گاز و 133 کودک در نتیجه شلیک گلوله‌های فلزی با روکش پلاستیکی آسیب دیده‌اند.

گوترش در ادامه افزود: «این تعداد کودک کشته و یا زخمی شده در جنگ توسط نیروهای اسرائیلی با استفاده از روش‌های مختلف، و عدم پاسخگویی مسئولان اسرائیلی، بسیار شوکه‌کننده است و من را نسبت به ادامه‌دار بودن این تخلفات نگران کرده است، نیروهای امنیتی باید حداکثر خویشتن‌داری خود را برای عدم استفاده از سلاح‌های کشنده به کار بگیرند زیرا اهمیت حفظ جان افراد امری اجتناب ناپذیر است و مسئولان باید اقدامات پیشگیرانه‌ای برای پایان دادن به زور علیه کودکان انجام دهند.»

وی در پایان نیز نسبت به افزایش شمار کودکان بازداشت شده توسط اسرائیل و خشونت فیزیکی علیه آنان ابراز نگرانی کرد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار