موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث
243639
۲۲ اسفند ۱۴۰۰

کاهش 60 درصدی فوتی های تصادفات بدلیل صندلی ایمنی کودک

رییس اداره پیشگیری از حوادث دفتر مدیریت بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت گفت: هموطنان باید توجه کنند که اگر دچار حادثه شدند، بلافاصله با شماره گیری ۱۱۵ اورژانس و با شماره گیری تلفن ۱۱۰ پلیس را مطلع کنند.

به گزارش کودک پرس ،«علیرضا مغیثی»، رییس اداره پیشگیری از حوادث دفتر مدیریت بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت، با اشاره به نزدیک شدن به تعطیلات عید نوروز و افزایش سفرها، ضمن تاکید بر خودمراقبتی، درخصوص پیشگیری از وقوع حوادث ترافیکی در این ایام، گفت: باید یاد بگیریم که ایمن رانندگی کنیم تا طولانی‌تر زندگی کنیم. سرعت مهمترین عامل خطر حوادث رانندگی است، زیرا با افزایش سرعت رانندگی، احتمال تصادف به همان نسبت افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه راهکار مناسب برای دیده شدن وسایل نقلیه در هوای غبارآلود و مه آلود، روشن کردن چراغ‌های خودرو و چراغ‌های مه‌شکن (حتی در روز) است، ، افزود: استفاده از صندلی مخصوص کودک در خودرو میزان مرگ و مصدومیت کودکان را کاهش می‌دهد.

وی ادامه داد: استفاده از صندلی ایمنی کودک می‌تواند حداقل ۶۰ درصد از مرگ‌ها را کاهش دهد و استفاده از آن حداقل برای کودکان زیر ۱۰ سال یا کودکان با قد کمتر از ۱۳۵ سانتی متر، الزامی است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار