24359
۳۰ شهریور ۱۳۹۶
معاون فرهنگی اداره کل اتباع خارجی وزرات کشور خبرداد؛

جزئیات بازگرداندن 8 کودک تبعه افغانستان در اردوگاه ورامین به کشورشان

معاون فرهنگی اداره کل اتباع خارجی وزرات کشور از تحویل تمامی کودکان اتباع جمع‌آوری شده در طرح بهزیستی به خانواده‌هایشان خبر داد، اما در عین حال اعلام کرد: در میان این ۲۸ نفر باقی‌مانده در اردوگاه عسگرآباد ورامین، هشت کودک اظهار کرده‌اند که خانواده‌ای در ایران ندارند.

به گزارش کودک پرس ، محمدعلی صالحی با اشاره به تحویل ۲۰ کودک اتباع مستقر در اردوگاه ورامین به خانواده‌هایشان، گفت: با وجود این که برخی از این افراد که برای تحویل فرزندشان مراجعه کرده بودند، مدارک هویتی نداشتند، اما با مساعدت‌های صورت گرفته، مشخص شد آنها جزو افراد سوءاستفاده‌گر نیستند و خانواده‌ی این کودکان هستند.

وی افزود: بر این اساس این تعداد به خانواده‌ها تحویل داده شدند و در حال حاضر تنها هشت نفر کودک اتباع در اردوگاه ورامین باقی مانده‌اند که آمادگی آن را داریم همین امشب به یکی از سازمان‌های مردم نهاد در حوزه‌ی کودک تحویل دهیم و حتی هزینه‌های آنها را تا زمان انتقال به کشورشان پرداخت کنیم.

این مسوول اداره‌ی اتباع خارجی همچنین از سفارت افغانستان درخواست کرد که برای بازگرداندن هشت کودکی که بنابر اظهارات خودشان، خانواده‌ای در ایران ندارند، اقدامات لازم را صورت دهند.

 

منبع: انصاف نیوز

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار