242656
۱۱ بهمن ۱۴۰۰

سمنان | شناسایی شدن ۹۲۰ کودک مشکوک با نشانه اضطراب در استان

مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: ۹۲۰ کودک مشکوک با نشانه اضطراب در طرح غربالگری اضطراب کودکان پنج تا شش سال از ابتدای سال جاری در استان شناسایی شدند.

به گزارش کودک پرس ،علیرضا ایزد پور پیش از ظهر دوشنبه در جلسه بررسی برنامه‌های غربالگری بینایی و اضطراب کودکان در محل سالن جلسات ستاد بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه این سازمان در دو بخش شامل غربالگری بینایی و اضطراب به جامعه خدمت رسانی می‌کند، تاکید کرد: در بخش غربالگری بینایی، شش هزار کودک سه تا شش سال جامعه هدف ما هستند که در پایگاه‌های تحت نظارت بهزیستی استان تحت غربالگری قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه توجه بیشتر خانواده‌ها به اهمیت غربالگری بینایی در کودکان لازمه اجرای طرح است، تاکید کرد: بهزیستی به تنهایی نمی‌تواند در زمینه غربالگری موفق عمل کند مگر اینکه خانواده‌ها خودشان اهمیت این موضوع را درک و سپس کودکان خود را به مراکز بهزیستی در شهرستان‌های هشت گانه استان سمنان بیاورند.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه مردم نگران هزینه و کرونا و مسائل بهداشتی نباشند چرا که ارائه خدمات در مراکز بهزیستی سراسر استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت می‌گیرد، بیان کرد: آنقدر مقوله غربالگری بینایی اهمیت دارد که امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۰ شاهد حضور بیشتر و همکاری بهتر خانواده‌ها در این زمینه باشیم چرا که بسیاری بیماری‌های چشمی و بینایی در سنین کودکی قابل درمان هستند اما نیاز جدی به تشخیص به موقع دارند.

ایزد پور با بیان اینکه در طرح غربالگری اضطراب کودکان اما جامعه هدف کوچک‌تر شده و تنها کودکان پنج الی شش سال در آن جای می‌گیرند، بیان کرد: در سال ۱۴۰۰، تعداد ۹۲۰ کودک مشکوک با نشانه و علائم اضطراب در سراسر استان شناسایی و برای ارزیابی دقیق و درمان به مراکز مشاوره معرفی شدند.

وی شناسایی افراد در معرض انواع اختلالات به ویژه در دوران کودکی را امری مهم و در زمره اولویت‌های سازمان بهزیستی دانست و تصریح کرد: عدم پیگیری و رفع این آسیب‌ها و اختلال‌ها می‌تواند مایه بروز بیماری‌های از جمله افسردگی، مصرف مواد مخدر، سکوت انتخابی و بیماری‌های جسمی شود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار