موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/پزشکی و سلامت
241985
۲۸ آذر ۱۴۰۰

اصفهان | غربالگری بینایی ۶۰ هزار کودک

کارشناس مسئول دفتر پیشگیری از معلولیت‌های بهزیستی استان اصفهان گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۶۰ هزار و ۳۴۶ کودک غربالگری شدند که از این تعداد چهار هزار و ۲۴۷ کودک مشکوک به مشکلات بینایی و حدود ۲۶۵ کودک دارای مشکل آمبلیوپی یا تنبلی چشم بودند.

به گزارش کودک پرس ،علی‌اصغر کلانتری اظهار کرد: برنامه غربالگری بینایی کودکان سه تا شش سال امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا با تأخیر شروع و از ۱۵ تیرماه آغاز شد، امسال به علت تعطیلی مهدهای کودک و از طرفی ترس خانواده‌ها، اجرای این طرح، با فراز و فرودهای بسیاری همراه شد.

وی از امضای یک تفاهم‌نامه داخلی با معاونت پیش دبستانی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان برای اجرای این طرح خبر داد و افزود: در قالب این تفاهم نامه، تعداد ۶۴ پایگاه دائم و تعداد ۲۸۳ پایگاه غیردائم در حال فعالیت است.

کارشناس مسئول دفتر پیشگیری از معلولیت‌های بهزیستی استان اصفهان از غربالگری حدود ۶۰ هزار و ۳۴۶ کودک از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: از این تعداد، چهار هزار و ۲۴۷ کودک مشکوک به مشکلات بینایی و حدود ۲۶۵ کودک دارای مشکل آمبلیوپی یا تنبلی چشم بودند.

کارشناس مسئول دفتر پیشگیری از معلولیت‌های بهزیستی استان اصفهان با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری با ۴۵ اپتومتریست در سطح استان اصفهان، اظهار کرد: کودکان مشکوک از غربال، برای انجام معاینات تخصصی به این مراکز مراجعه می‌کنند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار