241153
۰۹ آبان ۱۴۰۰

فارس | غربالگری بینایی 33 هزار کودک

کشفی نژاد گفت: برنامه غربالگری پیش‌بینی نابینایی و تنبلی چشم کودکان سه تا ۶ سال در پایگاه های بهزیستی فارس در حال انجام است و از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۳ هزار کودک غربالگری بینایی شده‌اند.

به گزارش کودک پرس ،«سید محمدصادق کشفی نژاد» در جمع خبرنگاران گفت: برنامه غربالگری پیش‌بینی نابینایی و تنبلی چشم کودکان سه تا ۶ سال در پایگاه های بهزیستی فارس در حال انجام است و از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۳ هزار کودک غربالگری بینایی شده‌اند.

مدیر کل بهزیستی فارس با بیان اینکه سن تشخیص و درمان تنبلی چشم در کودکان سه تا ۶ سالگی است و در صورت از دست دادن زمان طلایی تشخیص و درمان، صدمات جبران ناپذیری برای کودک و خانواده‌ ایجاد خواهد شد، افزود: تنبلی چشم یک اختلال است که اگر به موقع تشخیص داده شود قابل درمان بوده و در صورتی که دیر تشخیص داده شود منجر به نابینایی کودک خواهد شد.

وی در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر ۲۰۸ مرکز غربالگری در سطح استان داریم که از اين تعداد ١۵۰ پایگاه در مراکز مثبت زندگی بهزیستی مستقر هستند و از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۳ هزار کودک غربالگری بینایی شده‌اندو از این تعداد ۷۲ مورد دچار اختلالات بینایی تشخیص داده شده و مورد درمان قرار گرفته اند.

مدیرکل بهزیستی فارس اظهار داشت: توصیه ما این است که تمام کودکان از سه تا ۶ سالگی با مراجعه به مراکز مثبت زندگی بهزیستی و مجتمع های خدمات بهزیستی به صورت رایگان تحت این سنجش قرار بگیرند و غربالگری توسط echart و دستگاه غربالگری بینایی برای این کودکان انجام گیرد تا در صورت وجود مشکلات بینایی با ارجاع و درمان به موقع از ناهنجاری های بعدی پیشگیری گردد، چرا که پیشگیری از معلولیت ها نسبت به درمان، برای خانواده و هم جامعه کم هزینه تر و به صرفه تر خواهد بود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار