24067
۲۷ شهریور ۱۳۹۶

گزارش هفتمین دوره مصور سازی ادبیات کهن توسط کودکان و نوجوانان

این نمایشگاهها سالهاست که در بابل برگزار شده است و اما امسال به عنوان هفتمین دوره مصور سازی ادبیات کهن توسط کودکان و نوجوانان در شهر بابل و موزه بابل ( گنجینه)با شور و حالی وصف ناشدنی برگزار شد .

به گزارش کودک پرس، در شهری که پیاده روهایش مملو از درختان بهار نارنج است و آسمانش پر برکت ، در کوچه پس کوچه های شهری که مادر بزرگ ها و پدر بزرگ ها این سرمایه های فرهنگی شهرم زندگی می گنند ، در شهری که هنرمندان و بزگانی چون احمد نصرالهی در آن زندگی و هنر تدریس می کند چطور می شود اصالت ، فرهنگ و هنر را فراموش کرد . چطور می شود گوشه ای نشست و کاری نکرد. شهر من بابل ، شهر اصالت و فرهنگ و هنر است . شهر شور و شوق و زندگی
بابل همیشه شاهد پرواز اندیشه های نو در زمینه های مختلف علمی ، فرهنگی و هنری بوده است . و مردمان این سرزمین هم همواره در جستجوی راههای نو برای رسیدن به بهترین ها هستند ، بهترین ها نه تنها برای خودشان بلکه برای عموم جامعه ای که در آن رشد و نمو و زندگی می کنند.
و اما در این میان گروهی در جستجوی بهترین ها هستند برای کودکان این سرزمین ، کودکان شهرم لایق بهترین ها هستند برای فردا و فردا های بهتر . اولین گام برای روشن کردن اندیشه ها ترویج فرهنگ مطالعه و البته مطالعه کتابهای مناسب می باشد.از این رو می کوشیم فرهنگ کتابخوانی و پیوند آن با هنر و اصالت را بین کودکان و خانواده های آنها ترویج دهیم. به همین منظور دوره های خوانش کتابهای کهن ایران را به صورت دایم در برنامه های سالانه خود داشته باشد خوانش کتاب و حکایت های کهن ایرانی و تجسم و تصور آنها در ذهن کودکان و انتقال بر روی کاغذهای عاری از هر رنگ و لعابی . پاک چون اندیشه های پاک کودکانم که با تلنگری سخت آسیب می بیند و با لطافت سر انگشتان باغبانانی دلسوز ریشه در خاک کهن دوانه و جوانه های امید بارور می شود. در پایان دوره های خوانش کتابها نمایشگاهی از نقاشی های کودکان که حاصل مصور سازی این کتابها می باشد برگزار می شود. این نمایشگاهها علاوه بر به نمایش گذاشتن آثار کودکان به نوعی اهداف روانشناسانه و ترویجی را نیز دنبال می کند. تقویت اعتماد به نفس و خودباوری در کودکان ، برون ریزی احساسی ، تصویر سازی افکار ، آشنایی دیگر کودکان با کتابهایی که معرفی می شود و …. از جمله اهدافی است که این نمایشگاهها دنبال می کند.
این نمایشگاهها سالهاست که در بابل برگزار شده است و اما امسال به عنوان هفتمین دوره مصور سازی ادبیات کهن توسط کودکان و نوجوانان در شهر بابل و موزه بابل ( گنجینه)با شور و حالی وصف ناشدنی برگزار شد . در این دوره ، کودکان بعد از چند جلسه خوانش کتاب مثنوی و معنوی مولانا و بررسی این کتاب ، گوشه هایی از این داستانها را به تصویر کشیدند و 65 اثر از آثار خود را در تاریخ 23 و 24 شهریور ماه به نمایش گذاشتند. و بار دیگر شهروندان بابل نشان دادند که حامیان فرهنگ و هنر هستند و خواهان جنبش های فرهنگی و هنری در شهر هستند. و اما در کنار این نمایشگاه غرفه ترویج خواندن برای کودکان و نوجوانان توسط فروشگاه کتاب شبتاب بابل برگزار شد در این بخش نیز حمایت های بی دریغ اهالی فرهنگ و ادب را شاهد بودیم.

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار