موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل/پزشکی و سلامت
240426
۱۴ مهر ۱۴۰۰

امکان تداوم آثار کرونا بر سلامت روانی کودکان تا چندین سال

صندوق کودکان سازمان ملل متحد(یونیسف) هشدار داد: تاثیر کرونا روی سلامت کودکان و سلامت روانی آنها ممکن است تا سالهای آتی ادامه یابد.

به گزارش کودک پرس ،این سازمان عنوان کرد: کودکان و نوجوانان حتی قبل از همه گیری کرونا هم بار اختلالات  سلامت روانی را در نبود سرمایه گذاری های کلان برای درمان آنها به دوش می کشیدند.

یونیسف این موضوع را در گزارش اصلی خود درباره اوضاع کودکان در جهان تحت عنوان «وضعیت کودکان جهان در سال ۲۰۲۱میلادی: تقویت بهداشت روانی کودکان و  مراقبت از آنها» عنوان کرده که درباره اوضاع کودکان در جهان منتشر کرده است.

براساس این گزارش، در سطح جهانی، تخمین زده می شود که از هر هفت نوجوان، بیش از یک نفر بین سنین ده تا نوزده سال، دارای اختلال روانی هستند.

در این گزارش همچنین آمده است: هرساله حدود ۴۶ هزار نوجوان به دلیل خودکشی می میرند و خودکشی یکی از پنج علت عمده مرگ و میر در این رده سنی است. این در حالی است که بین نیازهای بهداشت روانی و بودجه سلامت روان هنوز فرسنگ ها فاصله وجود دارد.

براساس گزارش مذکور، تنها دو درصد از بودجه بهداشت دولتها برای هزینه در زمینه سلامت روانی اختصاص داده شده است.

«هنریتا فور» مدیر اجرایی یونیسف در این باره گفت: هجده ماه گذشته برای همه  ما بویژه کودکان واقعا سنگین بود زیرا همزمان با اعمال محدودیت های کرونایی، کودکان، سال های سختی را به دور از خانواده و دوستان و کلاس های درس و بازی گذراندند در حالی که همه این مواردعناصر اصلی برای دوران کودکی به شمار می روند.

وی از اندک بودن بودجه های دولتی اختصاص داده شده به کودکان و سلامت روانی آنها ابراز تاسف کرد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار