23849
۲۶ شهریور ۱۳۹۶
یک میلیون و 200 هزار دانش آموز ورودی جدید به مدارس معاینه می شوند.

معاینه یک میلیون و 200 هزار دانش آموز ورودی جدید به مدارس

همه ساله در بدو ورود دانش آموزان به مدارس آنها را تحت معاینه قرار می دهیم و امسال در مجموع یک میلیون و 200 هزار دانش آموز معاینه می شوند.

به گزارش کودک پرس ،

مدیر کل دفتر سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از معاینه یک میلیون و 200 هزار نفر دانش آموز ورودی جدید مدارس در آستانه سال تحصیلی جدید خبر داد.

از اعلام روز یکشنبه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی محمد اسماعیل مطلق افزود: همه ساله در بدو ورود دانش آموزان به مدارس آنها را تحت معاینه قرار می دهیم و امسال در مجموع یک میلیون و 200 هزار دانش آموز معاینه می شوند.
وی اضافه کرد: این معاینات در مقاطع پیش دبستانی و ابتدایی صورت می گیرد و طی بررسی انجام شده در سال گذشته بیش از 90 درصد این دانش آموزان سالم بودند.
مطلق ادامه داد: بعد از اجرای طرح تحول سلامت همه دانش آموزان دارای پرونده الکترونیک شدند و بر اساس خدمات تعریف شد سامانه پرونده الکترونیک سلامت، دانش آموزان مشمول معاینات دیداری، شنیداری و حتی معاینات تکاملی روانی و جسمانی می شوند.
وی افزود: در سالهای قبل کم وزنی و رشد ناکافی را نیز بررسی می کردیم، اما امسال شاخص ها تغییر کرده است.
البته بر اساس داده های سال گذشته حدود 30 درصد از دانش آموزان دچار چاقی و پروزنی هستند.
مطلق با ابراز نگرانی از تاثیر وسایل الکترونیکی بر کودکان، تاکید کرد: یکی از مشکلاتی که باید نسبت به رفع آن اقدام شود این است که در کشور ما کودکان بیش از 4.5 ساعت با وسایل الکترونیکی بازی می کنند، در حالی که استاندارد آن 2 ساعت است.
مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت ادامه داد: طبق برنامه، رفتار پرخطر از سن 5 تا 18 سال را مورد بررسی قرار داده و رفتار آنها را تحت عنوان برنامه کاسپین تحلیل می کنیم و نتایج را ابلاغ و در نهایت مداخله می کنیم.
وی افزود: به ازای هر 10 دانش آموز یک دانش آموز را تحت آموزش قرار می دهیم تا به عنوان سفیر سلامت سطح سواد سلامت دانش آموزان را افزایش دهند.

 

منبع: ایرنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار