23804
۲۶ شهریور ۱۳۹۶
دومین نمایشگاه مد و لباس عاشورایی  روزهای 25 شهریور تا یکم مهرماه در تالار وحدت برپاست.

دومین نمایشگاه مد و لباس عاشورایی در تالار وحدت

دومین نمایشگاه لباس عاشورایی در عرصه لباس های عاشورایی و هرچه بهتر برگزار کردن شعائر مذهبی و عاشورایی و تأثیر آن در شئونات مختلف اجتماعی و فرهنگی جامعه و کارکرد آن در سبک زندگی اسلامی و ایرانی کارگروه ساماندهی مد و لباس در دوبخش اصلی و جنبی برگزار می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه مد و لباس عاشورایی با حضور حمید قبادی ؛ رییس کارگروه ساماندهی مد و لباس،حجت الاسلام مرتضوی،عضو شورای فرهنگ عمومی و جمعی از مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وطراحان و تولید کنندگان لباس عاشورایی عصر شنبه ۲۵ شهریور ماه در تالار وحدت برگزار  شد.

مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه مد و لباس عاشورایی با رجز خوانی در محوطه باز تالار وحدت آغاز شد .

دومین نمایشگاه لباس عاشورایی در راستای تحقق اهداف سبک زندگی اسلامی و ایرانی و استفاده از قابلیت های طراحی، دوخت و تولید در عرصه لباس های عاشورایی و هرچه بهتر برگزار کردن شعائر مذهبی و عاشورایی و تأثیر آن در شئونات مختلف اجتماعی و فرهنگی جامعه و کارکرد آن در سبک زندگی اسلامی و ایرانی کارگروه ساماندهی مد و لباس در دوبخش اصلی و جنبی برگزار می‌شود.

 

تعظیم شعائر و احیای فرهنگ غنی اسلام در راستای قانون کارگروه ساماندهی مد و لباس، ترغیب و تشویق طراحان برای ارائه ایده ها با نگاه دینی و طرح لباس مذهبی، عزاداری و عاشورایی در گروه های سنی مختلف، ارج نهادن به زحمات پیشکسوتان،چهره های ماندگار و فعالان این عرصه، بررسی نقش لباس و کاربرد آن در ایام محرم و شیوه های انتقال فرهنگ عاشورا، بکارگیری علایم و نشانه های اقوام ایرانی در لباس های مذهبی و عاشورایی و جلوگیری از ترویج لباس مبتذل در مراسم عزاداری و هیئت‌های مذهبی از مهمترین اهداف برپایی این رویداد فرهنگی است.

در این  نمایشگاه آثار برگزیده طراحان و تولیدکنندگان لباس عاشورایی  شامل پوشاک آقایان، پوشاک بانوان شامل طراحی مانتو و پوشاک کودک و نوجوان به نمایش  در آمده است.

حمید قبادی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس با بیان اینکه یکی از راه های انتقال مفاهیم عاشورایی لباس است، گفت: دشمن تلاش می کند لباس عاشورایی را دستخوش تحریف و ترکیب غلط خود قرار دهد.

حجت الاسلام مرتضوی، عضو شورای فرهنگ عمومی با بیان اینکه راه اندازی نمایشگاه مد و لباس عاشورایی یک ضرورت در کشور است، گفت: جای یک نما یشگاه دائمی در حوزه مد و لباس عاشورایی در کشور خالی است.

دومین نمایشگاه مد و لباس عاشورایی  روزهای 25 شهریور تا یکم مهرماه در تالار وحدت برپاست.

 

منبع :خبرگزاری شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار