22747
۰۹ شهریور ۱۳۹۶

سه کتاب‌خانه سیار، کانون زبان و فروشگاه در استان اردبیل افتتاح شد

افتتاح کتاب‌خانه‌های سیار را در راستای عمل به شعار «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» قرار گرفت. این خودروها بااعتبار بالغ‌بر یک میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی فرمانداری اردبیل خریداری و آماده‌ی خدمت‌رسانی فرهنگی به روستاها هستند.

به گزارش کودک پرس ،هم‌زمان با هفته‌ی دولت، بهره‌برداری از سه کتاب‌خانه سیار، یک خودروی اداری، کانون زبان و یک فروشگاه عرضه‌ی محصولات فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان اردبیل آغاز شد.

 

 

در پنجمین روز از هفته‌ی دولت و با حضور شفیع شفیعی مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری اردبیل، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و جمعی از مسوولان استان، یک خودروی اداری و دو کتاب‌خانه سیار روستایی و یک کتابخانه سیار شهری در مناطق محروم شهرستان اردبیل و شهرستان پارس‌آباد راه‌اندازی شد و قرار است هریک از آن‌ها نزدیک به 20 روستا و مناطق محروم شهری را تحت پوشش خدمات فرهنگی‌هنری خود قرار دهند.

 

جمادیه تصریح کرد: مهم‌ترین هدف کتاب‌خانه‌های سیار، رواج فرهنگ کتاب‌خوانی در بین کودکان و نوجوانان مناطق محروم به‌ویژه روستاها است و امیدواریم با عنایت و توجه مسوولان بتوانیم هرچه بیشتر و بهتر در راه‌اندازی این واحدها کوشا باشیم.

 

 

اکبر صمدی فرماندار پارس‌آباد نیز در این مراسم، ضمن تشکر و قدردانی از تلاش‌های کانون پرورش فکری در خدمت‌رسانی به کودکان و نوجوانان، گفت: از اقدامات کانون در جهت توسعه و تجهیز مراکز فرهنگی‌هنری و ایجاد مراکز عرضه‌ی اسباب‌بازی و سرگرمی‌های سازنده حمایت می‌کنیم.

 

 

هم‌چنین در مراسمی دیگر، نخستین شعبه کانون زبان ایران و فروشگاه عرضه‌ی محصولات فرهنگی کانون که محصولاتی هم‌چون کتاب، سرگرمی، نوشت‌افزار و اسباب‌بازی را عرضه خواهد کرد، در شهرستان گرمی با حضور فرماندار گرمی و مسوولان شهرستانی افتتاح شد.

 

 

هدف از راه‌اندازی این فروشگاه دسترسی بچه‌های گرمی به کتاب و محصولات فرهنگی کانون و نوشت‌افزار ایرانی- اسلامی عنوان شده و ساختمان دوطبقه کانون زبان و فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی در این شهرستان نیز با زیربنای 200 مترمربع از سوی فرمانداری گرمی در اختیار کانون قرار گرفته است و کانون نیز با اعتباری نزدیک به 50 میلیون تومان آن را تجهیز و راه‌اندازی کرده است.

 

 

در این مراسم، ابراهیم امامی فرماندار گرمی با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی این شهرستان خاطر نشان ساخت: با افتتاح این پروژه‌ها تلاش می‌کنیم مراکز عرضه محصولات فرهنگی را توسعه داده و در تجهیز کانون زبان نهایت همکاری را به‌عمل ‌آوریم.

 

 

گفتنی است با افتتاح دو کتاب‌خانه‌ی سیار روستایی و یک کتاب‌خانه‌ی سیار شهری، مجموع کتاب‌خانه‌های سیار کانون استان اردبیل به تعداد 9 مرکز رسید.

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار