22655
۰۸ شهریور ۱۳۹۶

کتابخانه عمومی اردبیل; بیشترین امانت کتاب در حوزه کودک

مطمئناً برای اینکه نسلی کتاب خوان و اهل مطالعه پرورش دهیم، باید کودکان خود را با لذت کتابخوانی آشنا کنیم.نسلی که با کتاب عحین شود، از خرافات، شایعه باوری و سطحی نگری به دور خواهد بود.

به گزارش کودک پرس ، بیشترین امانت کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در پنج ماهه منتهی به شهریورماه جاری، مربوط به کتاب‌های حوزه کودک بوده است.

رباب عزیزخانی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل، اظهار کرد: بر اساس آمار کتابهای امانت داده شده در پنج ماهه منتهی به شهریور امسال، بیشترین درخواست امانت مربوط به کتاب‌های حوزه کودک بوده است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل افزود: ۵ کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب، دفتر خاطرات بچه لاغر مردنی، قصه های من و بابام، قصه های شاهنامه و ۱۰ قصه از اما رضا(ع) پرطرفدارترین کتاب ها برای امانت بودند.
وی، پس از کتاب‌های حوزه کودکان، کتاب‌های مربوط به نوجوانان را در رتبه دوم کتابهایی اعلام کرد که بیشترین درخواست امانت را داشته اند و افزود: به طور کلی، از بین ۱۰ کتاب پرطرفدار برای امانت، ۹ کتاب مربوط به حوزه کودک و نوجوان هستند.
عزیزخانی، استقبال کودکان و نوجوانان را از برنامه های کتابخوانی و فرهنگی، امیدبخش توصیف کرده و گفت: مطمئناً برای اینکه نسلی کتاب خوان و اهل مطالعه پرورش دهیم، باید کودکان خود را با لذت کتابخوانی آشنا کنیم.
مشاور استاندار در امور کتاب و کتابخانه ها، والدین و دبیران مدارس را دو طیف از افرادی دانست که بیشترین تأثیر را بر شخصیت کودکان دارند و تصریح کرد: در صورتی که والدین و دبیران مدارس، کودکان و نوجوانان را به کتابخوانی و کسب آگاهی تشویق کنند، در آینده شاهد جایگاه ممتاز کشورمان در بین کشورهای توسعه یافته خواهیم بود.
عزیزخانی در بخش دیگری از سخنان خود، نیکوکاران را به خرید کتاب های حوزه کودکان و نوجوانان و اهدای آن به کتابخانه های عمومی تشویق نموده و افزود: با نزدیک شدن به ایام محرم الحرام، خیرین میتوانند با نذکر کتاب و اهدای آن به کتابخانه های عمومی، سهم بسزایی در پرورش فرهنگی کودکان عاشورائی این مرز و بوم ایفا کنند.
منبع: ایکنا
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار