22446
۰۴ شهریور ۱۳۹۶

آبهای آلودۀ ساحل غزه جان کودکی را گرفت

براساس اظهارات مسئولان بهداشتی غزه، محمد السایس 5 ساله چند روز پس از شنا کردن در آب های آلوده مناطق ساحلی غزه در ماه گذشته جان خود را از دست داد و برادرش نیز که با وی بود در بیمارستان بستری شد.

به گزارش کودک پرس ، ده ها نفر از افرادی که در دو ماه اخیر در مناطق ساحلی آلوده مدیترانه شنا کرده اند پس از ابتلا به بیماری در بیمارستان بستری شده اند. مقامات دولت خودگردان فلسطین در کرانه باختری نیز تلاش می کنند بر گروه  حماس که کنترل مناطق غزه را در دست دارد فشار وارد کنند.

 

درپی تصمیم  دولت خودگردان مبنی بر کاهش واردات برق مصرفی برای غزه از رژیم صهیونیستی  در آوریل، کمبود برق سبب از کار افتادن سامانه ها و دستگاههای تصفیه فاضلاب غزه در ماههای اخیر شده است. در نتیجه، فاضلابی که پیشتر تصفیه می شد اکنون  وارد مناطق ساحلی و همچنین زمین های اطراف آن می شود.

 

فعالان حقوق بشری در واکنش به مرگ کودک غزه ای که در بر اثر شنا کردن در آب های آلوده مناطق ساحلی غزه جان خود را از دست داد در باره بحران آلودگی آب و کمبود برق در این مناطق هشدار دادند.

 

مسئولان سازمان ملل متحد با اشاره به آلوده بودن بیش از دو سوم مناطق ساحلی غزه،  از انتقال روزانه دست کم  100 هزار متر مربع از فاضلاب به مناطق ساحلی خبر دادند. در حالی که  سازمان ملل پیش بینی کرده بود  منطقه غزه تا سال 2020 خالی از سکنه خواهد شد اما با توجه به وخامت پدیده آلودگی چه بسا این اتفاق زودتر رخ دهد.

 

 

 

 

منبع: شبکه خبر

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار