موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت/کودک پلاس
21775
۲۴ مرداد ۱۳۹۶
مراقب شیرخشک‌های قاچاق و غیر استاندارد باشید؛

هشدار سازمان حمایت از مصرف کنندگان درباره خرید شیرخشک

مدیر کل نظارت بر محصولات بهداشتی، دارویی و تجهیزات پزشکی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با هشدار نسبت به توزیع و عرضه این محصولات وارداتی از مبادی غیررسمی به هموطنان توصیه کرد با استعلام شناسه رهگیری از اصالت فرآورده اطمینان یابند.

به گزارش کودک پرس ، «اسماعیل مهدی پور» اعلام کرد: براساس گزارش ها و بررسی های میدانی، انواع شیرخشک و غذای کودک در برخی فروشگاه های خرده فروشی عرضه می شود.
وی درباره ممنوع شدن واردات شیرخشک گفت: با توجه به ظرفیت کافی و مزیت نسبی تولید داخلی، در سنوات اخیر برای واردات شیرخشک‌های معمولی (غیر متابولیک) از سوی دستگاه های ذیربط مجوزی صادر نشده است.
مهدی پور اضافه کرد: انواع غذای کودک که از مبادی رسمی و قانونی وارد و در فروشگاه های خرده فروشی مجاز یا داروخانه ها عرضه می شود نیز باید دارای برچسب اصالت و کد رهگیری باشد.
این مسوول افزود: مطابق ماده 36 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، این سازمان به عنوان یکی از دستگاه های کاشف با همکاری سایر دستگاه های مرتبط، در ماه های اخیر در قالب گشت های مشترک نسبت به جمع آوری شیرخشک و غذای کودک غیرمجاز اقدام و پرونده واحدهای متخلف را برای رسیدگی به مراجع ذیصلاح ارسال کرده است.
وی با هشدار نسبت به توزیع و عرضه این محصولات وارداتی از مبادی غیررسمی به هموطنان توصیه کرد با استعلام شناسه رهگیری از اصالت فرآورده اطمینان یابند.
برای استعلام شناسه رهگیری (یو.آی.دی-UID) یا شناسه اصالت مندرج روی بسته بندی محصول می توان از سامانه پیامکی 20008822، سامانه www.ttac.ir یا تلفن گویای 0216185 استفاده کرد.
با استعلام بارکد مندرج روی برچسب اصالت از طریق نرم افزار تلفن همراه مرتبط نیز می توان از اصالت فرآورده اطمینان پیدا کرد.
سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از طریق شماره تلفن 124، آماده دریافت شکایت ها و گزارش های مرتبط است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار