21596
۱۸ مرداد ۱۳۹۶

سه کتابخانه سیار روستایی کودکان و نوجوانان در کردستان راه اندازی شد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان از طریق 20 مرکز فرهنگی ثابت و سه کتابخانه سیار روستائی با ارایه فعالیتهای فرهنگی، هنری و ادبی با مخاطبین کودک و نوجوان خود ارتباطی چهره به چهره برقرار می کند.

سهیلا شیخی روز سه شنبه در دیدار با فرماندار شهرستان قروه افزود: تاکنون سه کتابخانه سیار روستایی در شهرستان مریوان،بانه و سقز جهت ارائه فعالیت های فرهنگی برای کودکان و نوجوانان راه اندازی شده است.
به گفته وی با توجه به اینکه تعداد روستاهای قروه زیاد است و بچه های روستا نیاز به فرهنگ مطالعه کتاب و کتابخوانی دارد کتابخانه سیار روستایی نیز با مساعدت فرمانداری در شهرستان قروه نیز راه اندازی شود.
شیخی اضافه کرد: اگر ماشین کتابخانه سیار تجهیز شود می توان به بیش از 20 روستا علاوه بر کتاب رسانی به کودکان و نوجوانان فعالیت های فرهنگی-هنری و ادبی نیز اجراء شود.
وی هدف از این اقدام را توسعه کتاب و کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان،اجرای فعالیت های فرهنگی-هنری شامل قصه گویی، شعر خوانی، نمایش عروسکی، پخش فیلم، تهیه روزنامه دیواری، کتابخوانی، نقاشی، سفالگری، گفتگو های آزاد و غیره دانست.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان با اشاره به اینکه کتابخانه تخصصی کودکان و نوجوانان با توجه به رده سنی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وجود دارد گفت:بچه ها می توانند از کتاب ها متناسب با سنشان از آن استفاده کنند.
شیخی با بیان اینکه سابقه فعالیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با هدف ایجاد امکانات لازم جهت رشد و پرورش فکری و ذوقی کودکان و نوجوانان تاسیس شده است افزود: تاسیس این مراکز جهت غنی سازی اوقات فراغت و پرورش استعدادهای خلاق کودکان و نوجوانان است.
وی با اشاره به اهداف کلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزود: ایجاد امکانات لازم جهت رشد و پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کمک به شکوفایی استعدادهای آنها بر اساس ارزش ها و نظام تعلیم و تربیت و بالابردن میزان آگاهی، بینش و دانش کودکان و نوجوانان است.
شیخی اضافه کرد: آماده ساختن کودکان و نوجوانان برای زندگی فردی و اجتماعی با آموزش مهارت ها،غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان با توجه به استعدادهای نهفته آنها،ارائه برنامه های مختلف فرهنگی ،هنری و ادبی با شیوه های مختلف، شکوفا سازی خلاقیت و کشف استعدادها است.
در استان کردستان 23 هزار نفر کودک و نوجوان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند که از این تعداد 2 هزار و 316 نفر در قروه و هزار و 800 نفر در سریش آباد هستند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار