موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
213457
۲۲ بهمن ۱۳۹۸

ادبیات مذهبی کودک و نوجوان با انقلاب متحول شد

خوش ساروی معتقد است، کتاب در ایران به برکت انقلاب اسلامی از نظر کمی و کیفی رشد قابل توجهی کرد و اتفاقات مبارکی در ادبیات مذهبی رقم خورد.

به گزارش کودک پرس ، «طاهر خوش ساروی» در پاسخ به این سوال که انقلاب اسلامی چه تحولی در ادبیات ایجاد کرد، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی نه تنها جنبه های اجتماعی و سیاسی بلکه بخش فرهنگی کشور را نیز به شدت تحت تاثیر قرار داد. با پیروزی انقلاب اسلامی یک تغییر و دگرگونی در ادبیات به وجود آمد. می توان گفت که انقلاب اسلامی باعث ظهور و بروز ادبیات کودک و نوجوان شد. قبل از انقلاب به کودکان اهمیتی داده نمی شد و کتابهایی که برای این دو گروه سنی نوشته می شد، بسیار کم بود.

 

این نویسنده که بیش از 60 عنوان کتاب نوشته است با بیان اینکه ادبیات آیینی و مذهبی با پیروزی انقلاب اسلامی مطرح شد، عنوان کرد: ما قبل از انقلاب اسلامی کتابهای مذهبی بسیار کمی برای بزرگسالان داشتیم و به خصوص برای کودکان و نوجوانان ما در این زمینه بسیار کم بهره و بی بهره بودند. نویسندگان انگشت شماری در حوزه مذهبی قلم می زدند. کتاب هایی در مورد خداشناسی، قرآن و اهل بیت (ع) برای کودکان و نوجوانان نبود. علاقمندان به مسایل مذهبی باید سالها انتظار می کشیدند تا نویسنده ای در این زمینه کتاب بنویسد.

 

وی که کتابهایی همچون«ستاره درخشان»، « رزمنده 6 ماهه» ، « ملامجدالدین، سفیر مهربان امام صادق (ع)» و « اعجاز ولایت» را به رشته تحریر در آورده است، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی باعث شد که نویسندگانی در مورد موضوعات مذهبی همچون واقعه عاشورا برای کودک و نوجوان قلم بزنند. افرادی مانند حجت الاسلام حیدری ابهری در مورد خداشناسی و آشنایی با قرآن و امامان معصوم(ع) به شیوه ای جذاب برای کودکان و نوجوانان کتاب نوشته اند. بدین ترتیب به برکت انقلاب اسلامی در مورد پیامبران و ائمه اطهار (ع) کتابهای خوبی برای بزرگسالان و به خصوص کودکان و نوجوانان نوشته شد و اتفاقات مبارکی در ادبیات مذهبی رقم خورد.

 

خوش با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی به سرایش اشعار آیینی و مذهبی رونق بخشید، بیان کرد: قبل از انقلاب اشعار مذهبی بسیار کم بود اما بعد از انقلاب اسلامی شاعران زیادی به سرودن شعر با مضامینی دینی و اخلاقی پرداختند. افرادی مانند یحیی علوی فرد شعر های زیادی در حوزه مذهبی و اخلاقی برای کودک و نوجوان سرودند. در حقیقت می توان گفت که بعد از انقلاب کتابهای ما از نظر کمیت و کیفیت در تمام گروه های سنی به خصوص کودک و نوجوان رشد قابل توجهی کرد.

 

 

 

منبع: شبستان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار