21230
۱۰ مرداد ۱۳۹۶
فروش 12 هزار جلد کتاب بزرگسال در یک هفته گذشته

تجربه باغ کتاب در سطح کشور گسترش یابد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور باغ کتاب را سرمایه فرهنگی کشور دانست و گفت: در سطح کشور باید از تجربه ساخت باغ کتاب استفاده شود تا کودکان و نوجوانان مناطق مختلف هم از امکانات موجود در باغ کتاب برخوردار شوند.

محمد رضا واعظ مهدوی باغ کتاب را یک مجموعه بزرگ فرهنگی دانست و اظهار کرد: باغ کتاب یکی از مجموعه های کارآمد برای برنامه ریزی های آموزشی و ارتقا دانش عمومی در حوزه های مختلف است.
وی افزود: این مجموعه کار بزرگ و آبرومندی برای مسائل فرهنگی شهر تهران است. البته این اقدامات زمانی به بازده بالا دست پیدا می کند که در یک ارتباط هرمی مجموعه ای از پهنه کشور بتوانند امکاناتی اینچنینی داشته باشند و از تجربه موجود استفاده کنند. خدمات در اختیار تمام مردم در روستاها و نقاط دور از مرکز وجود داشته باشد و امکان دسترسی به مجموعه های اینچنینی فراهم شود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور ادامه داد: در شهرها و شهرستان ها نیز باید باغچه هایی با قابلیت باغ کتاب در مقیاس های مختلف داشته باشیم تا کودکان و نوجوانان مناطق مختلف کشور از این امکانات برخوردار شوند.
واعظ مهدوی با اشاره به باغ علم کودک و نوجوان، تصریح کرد: مطرح کردن مسائل محیط زیستی و نهادینه کردن آن ها در ذهن کودکان، برابری نژادها و انسان ها و همچنین بخش هایی که به عرضه کتاب مربوط است همه یک سرمایه فرهنگی گسترده را گردآوری کرده است.
وی ترغیب و تشویق مردم به حضور در این مجموعه را یک وظیفه همگانی دانست و عنوان کرد: رویدادهای این مجموعه می تواند در افراد اتکا به نفس ایجاد کند تا شاهد ایده های جدیدی برای ایجاد مراکز اینچنینی در سطح کشور باشیم.

 

هادی کلهر با اشاره به اینکه فروشگاه کتاب بزرگسال در روزهای آخر هفته از استقبال بسیار خوبی برخوردار است، اظهار کرد: کتاب” در جستجوی زمان از دست رفته از پر فروش ترین کتاب های هفته گذشته بوده است.
به گفته وی کتاب ” کلیدر” به قلم محمود دولت آبادی نیز از دیگر کتاب های پر فروش هفته گذشته بوده است که همچنان از استقبال خوبی برخوردار است.
مدیر فروشگاه کتاب بزرگسال باغ کتاب ” تاریخ ایران بین دو انقلاب” به قلم یرواند آبراهامیان را از کتاب های پر فروش هفته گذشته در حوزه تاریخ نام برد و افزود: در حوزه روانشناسی کتاب” ارتباط بدون خشونت نوشته مارشال روزنبرگ در لیست کتاب های پر فروش این فروشگاه قرار داشت.
کلهر در پایان استقبال شهروندان در روزهای پایان هفته غیر قابل انتظار دانست و تصریح کرد: دفترهای شعر هوشنگ ابتهاج، حمیدرضا برقعی و حسین صفاپور نیز در هفته گذشته از پر فروش ترین ها بوده اند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار