21219
۱۰ مرداد ۱۳۹۶

فرهنگ خلاقیت باید در کودکان نهادینه شود

این مسابقات به دنبال پرورش روحیه خلاقیت و توانایی حل مسئله در شرکت‌کنندگان و مخاطبان است تا در برابر کوچکترین مسئله‌ای به هم نریزند و راه‌های مختلف را تست کنند تا از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری شود.

سید‌ایمان شریعتی در حاشیه چهاردهمین دوره مسابقات مقدماتی المپیاد جهانی رباتیک در گفت‌وگویی، اظهار داشت: اگر این نوجوانان اینگونه تربیت شوند مسلما در آینده شاهد تشکیل شرکت‌های توانمندی در حوزه دانش بنیان هستیم که توسط افراد خلاق و با انگیزه اداره می‌شوند.
وی با تقدیر از نقش محوری موسسه لگوی آموزشی و خانه خلاقیت نیشابور، افزود: این مسابقات به دنبال پرورش روحیه خلاقیت و توانایی حل مسئله در شرکت‌کنندگان و مخاطبان است تا در برابر کوچکترین مسئله‌ای به هم نریزند و راه‌های مختلف را تست کنند تا از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری شود.
این مقام مسئول محلی با بیان اینکه ظرفیت‌های خانه خلاقیت در راستای اهداف شرکت‌های دانش بنیان است که از ماموریت‌های مرکز ما به شمار می‌رود، خاطر‌نشان کرد: مراکزی چون خانه خلاقیت در پی آن هستند که بتوانند نوجوانان را خلاق تربیت کنند و البته لازمه آن درگیر کردن خانواده‌ها با این موضوع است تا بتوانند از فرزندان‌شان حمایت کنند و بچه‌ها را در این مسیر آموزشی و آشنایی مقدماتی با سیستم‌های مهندسی قرار بدهند تا نسل‌های بعدی، نسلی خلاق، پرجنب‌و‌جوش و پرانگیزه باشند.
شریعتی با ابراز این عقیده که اقتصاد مقاومتی با اقتصاد دانش بنیان پیوند خورده است، اضافه کرد: اگر ما نتوانیم نسل جدید را به حوزه‌های جدید علمی مثل روباتیک پیوند بدهیم و همچنان با سیستم‌های قدیم کسب‌ و ‌کار، فعالیت کنیم، مسلما اقتصاد ما از رشد و توسعه لازم برخوردار نخواهد بود.
وی تاکید کرد: باید در شروع آموزش‌های کودکان و نوجوانان، تکنیک حل مسئله را یاد داد تا این افراد بتوانند در موقعیت‌های مختلف زندگی از این مسئله به عنوان یک مهارت استفاده کنند.
رئیس مرکز رشد علم و فن‌اوری نیشابور با اشاره به اینکه الان وضعیت عموم خانواده‌ها اینگونه است که به بچه‌ها می‌گویند خوب درس بخوان تا معدل خوبی به دست بیاوری، خوب تست بزن، چون کنکور داریم و عملا موضوع خلاقیت، کمرنگ شده است، ادامه داد: نتیجه اینکه در موقع ورود خروجی دانشگاه‌ها به عرصه کار با یک سری تئوریسین روبرو هستیم، تازه اگر خوب درس خوانده باشند در حالی که نمی‌دانند برای چی خوانده‌اند، آن وقت ما به ایشان می‌گوییم چه طرح کارآفرینی و نوآوری داری؟ در حالی که این موضوع در آنها جوانه نزده است.
شریعتی تاکید کرد: باید اکوسیستم کارآفرینی با شاخص‌های منطقه طراحی شوند تا شاهد به روز شدن شاخص‌های منطقه و کاهش نیافتن مخاطبان باشیم.
وی تصریح کرد: ریشه‌یابی برخی مشکلات نشان می‌دهد ما مدارهای مناسبی برای تشویق بچه‌ها نداریم و این خلا در آموزش ‌ و‌پرورش و دانشگاه‌ها دیده می‌شود و عملا خانه خلاقیت و اینگونه مسابقات به بر‌طرف کردن این خلا کمک می‌کند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار