207037
۱۳ مهر ۱۳۹۸

جشن آغاز آموزش قرآن در پایه اول ابتدایی همزمان با روز جهانی کودک

کارشناس قرآنی و مؤلف کتب درسی قرآن مقطع ابتدایی گفت: جشن شروع آموزش قرآن بطور همزمان در سراسر کشور همزمان با روز جهانی کودک با هدف ایجاد خاطره‌ای خوش از یادگیری قرآن در ذهن دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی، برگزار می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، رضا نباتی، کارشناس قرآنی و مؤلف کتب درسی قرآن مقطع ابتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، ضمن بیان این مطلب گفت: امسال همزمان با روز جهانی کودک، ۱۶ مهرماه، جشن شروع آموزش قرآن بطور همزمان در سراسر کشور در ۶۳ هزار مدرسه و حدود ۸۰ هزار کلاس درس و با حضور یک میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: هدف از این جشن ایجاد خاطره‌ای خوش از یادگیری قرآن در ذهن دانش‌آموزان پایه اول ابدایی است، چنان‌که حضرت علی(علیه‌السلام) در نامه ۳۱ نهج‌البلاغه به امام حسن مجتبی(علیه‌السلام) می‌فرمایند: «پیش از اینکه چیز دیگری به تو بیاموزم قرآن را به تو آموخته‌ام»، براین اساس امیدواریم که خانواده‌های دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی با شور و انگیزه با معلمان در برگزاری هرچه با شکوه این جلسه، کمک کنند.

نباتی بیان کرد: در این جشن دانش آموزان ضمن دریافت کتاب درسی قرآن و لوح فشرده آن، به خواندن سوره‌هایی که می‌دانند، می‌پردازند. این برنامه معمولاً با دعوت از افرادی که در بیان قصه‌های قرآنی توانمند هستند، دعوت شده است.

کارشناس قرآنی و مؤلف کتب درسی قرآن مقطع ابتدایی با اشاره به اینکه در پایه اول ابتدایی دو ساعت قرآن در نظر گرفته شده است و در پایه دوم تا ششم، سه ساعت قرآن برنامه‌ریزی شده است، گفت: والدین مراقب باشند که در مدرسه ساعت درسی قرآن برای طرح‌های فوق برنامه صرف نشود و اختصاص ساعت درسی قرآن در پایه‌های شش‌گانه ابتدایی به طرح فوق برنامه حفظ جزء سی‌ام خلاف مقررات و مصوبات است و مدیران مدارس باید پاسخگوی چنین موضوعی باشند.

 

وی در پایان تصریح کرد: این مراسم مثل جشن تکلیف با شکوه و زیبا و جذاب برگزار شود تا آن هدف اصلی که ایجاد خاطره خوش از یادگیری قرآن است، در ذهن دانش آموزان برای همیشه نقش ببندد و باقی بماند.

 

 

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار