موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
204804
۱۷ شهریور ۱۳۹۸

سوگواره‌ای پرشور با طعمی شیرین‌تر از عسل “احلی من العسل”

چند سالی‌ست سوگواره «احلی من العسل» با هدف زنده نگهداشتن شهید نوجوان کربلا حضرت قاسم‌بن‌الحسن علیه‌السلام برگزار می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، نوای عزاداری‌های محرم در جای جای کشور طنین انداز شده است و شور حسینی هر فردی را از کودک گرفته تا نوجوان، جوان و پیر را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

هر کس به فراخور اوضاع و احوال خود روشی را برای عزاداری و بزرگداشت پاک‌باختگی‌های حسین (علیه‌السلام) و یاران باوفایش دارد؛ دانش‌آموزان هم شور حسینی را در قالب برنامه‌هایی با محوریت نوجوانان و به همت آموزش و پرورش برگزار می‌کنند.

سوگواره احلی من‌العسل طرحی مشترک میان بسیج دانش‌آموزی، آموزش و پرورش، صدا و سیما، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی و سازمان اوقاف و سازمان فرهنگی هنری شهردار تهران است که هر ساله در روز ششم محرم پذیرای نوجوانانی است که راه قاسم (علیه‌السلام) برایشان سر حد آرزوهاست.

 

این مراسم که حالا نزدیک به یک دهه قدمت دارد، شرکت دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی مختلف به ویژه متوسطه اول و دوم را با خود همراه می‌کند البته جامعه هدف اصلی نوجوانان ۱۳-۱۴ ساله‌ای هستند که نوجوان کربلا سرلوحه مسیر زندگی‌شان باشد.

 

امسال هم، مانند سال‌های گذشته سوگواره احلی من العسل ساعت ۹:۳۰ صبح با حضور نوجوانان و در همین روز‌های تعطیلات تابستانی اما با همان شور و اشتیاق گذشته برگزار شد البته امسال به دلیل تقارن ششم محرم با تعطیلات روز جمعه این مراسم هفتم شهریور موکول شد.

 

 

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار