2048
۳۱ مرداد ۱۳۹۵

نقد و بررسی کتاب “هیولای مهربان” در حوزه هنری

در این برنامه كه به همت حوزه هنری كودك و نوجوان و با دغدغه ارتقای فعالیت در این زمینه و به منظور نقد و بررسی آثار موجود برگزار می‌شود، مریم زرنشان،‌ شاعر و انسیه موسویان، منتقد حضور خواهند داشت و به بررسی كتاب «هیولای مهربان» می‌پردازند.

به گزارش کودک پرس     «هیولای مهربان» شامل سروده‌های مریم زرنشان است كه با تصویرگری علیرضا اسدی و طراحی گرافیك سامان خضر از سوی انتشارات سوره مهر برای كودكان منتشر شده است. شعرهای «هیولای من» » برای گروه سنی (ب) سروده شده كه شامل ۱۶ شعر در قالب چهارپاره است كه شاعر در آنها تلاش كرده كودكان را با شكلی جدید به سمت طبیعت و شناسایی آن هدایت كند و برای این كار سعی كرده كه نگاه خود را به دنیای كودكان نزدیك‌تر كند.

نامه، شانه ما، كاج تنها، تراش ماهر، درخت توپ، هیولای مهربان، شال شكوفه، ابر جوشكار، خانه سكه‌ها، كوه خامه، پرستار، صابون پراشتها، عطر یاس، بوی دعوا و عاشق پاییزم عناوین شعرهای این كتاب هستند.

نمونه‌ای از اشعار این كتاب به شرح زیر است:

با دو بال آهنینش / می‌زند در آسمان پر

می‌شود از غرش او / گوش‌های آسمان كر

می‌شكافد با نوك خود / نرم و راحت ابرها را

می‌دهد جا در دل خود / صد مسافر این هیولا

این هیولا مهربان است / در دل او می‌نشینم

دوست دارم شهر خود را / از همین بالا ببینم

گفتنی است علاقمندان برای حضور در این نشست بررسی ادبیات كودكان می‌توانند دوشنبه یكم شهریورماه 1395 ساعت 16 تا 18، به سالن امیرحسین فردی حوزه هنری مراجعه كنند. حوزه هنری در انتهای خیابان سمیه،‌ نرسیده به خیابان حافظ، واقع شده است.

 

 

منبع:    باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار