موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/فرهنگ و رسانه
203073
۲۴ مرداد ۱۳۹۸

ظرفیت کتاب برای کاهش آسیب‌های اجتماعی بین نوجوانان به کار گرفته شود

نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: باید از ظرفیت کتاب با استفاده از شیوه‌های خلاقانه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه کودک و نوجوان بیش از پیش بهره‎مند شد.

به گزارش کودک‌پرس ، سیده حمیده زرآبادی روز چهارشنبه در اختتامیه نهمین جشنواره رضوی توجه به کتاب و کتاب خوانی از راه های مهم توسعه فرهنگی در جوامع بشری دانست و افزود: کتاب چراغ هدایت کودکان و نوجوانان است.
وی اظهار داشت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه ارتباط مستقیم با رشد شاخص های فرهنگی جامعه دارد، رشد شاخص های فرهنگی می‌تواند در ارتقای کمی و کیفی محورهای توسعه ای بخش های مختلف کشور مؤثر باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی همت و تلاش مدیران و مسئولان نهادهای متولی را می‌طلبد و این افراد موظفند در این راستا اقداماتی جدی داشته باشند.
وی یاد آور شد: کتاب از گذشته های دور بهترین وسیله برای اوقات فراغت کودکان و نوجوانان بود و امروزه بحث علاقه مندی این قشر از جامعه متفاوت شده و باید با دنیای کودکان بیش از پیش آشنا شویم.

زرآبادی افزود: جشنواره رضوی در فرهنگ سازی و ترویج کتابخوانی نقش مهمی دارد و حضور حداکثری در این جشنواره نشانگر این واقعیت است.

 

وی اضافه کرد: فرهنگ کتاب خوانی باید به طور خودجوش و فراگیر در جامعه نهادینه شود و در این راستا همه باید برای فرهنگ سازی جهت کتاب خوانی در سطح جامعه تلاش کنیم.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار