20227
۲۸ تیر ۱۳۹۶

بیش از 22 هزار نفر از مردم گیلان در جشنواره کتاب‌خوان رضوی حضور یافتند

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان تعداد شرکت‌کنندگان در هفتمین دوره از جشنواره کتاب‌خوان رضوی را 22 هزار و 150 نفر در سه مقطع کودک، نوجوان و بزرگ‌سال عنوان کرد و گفت: اسامی برندگان جشنواره مذکور در سطوح ملی و استانی به‌ زودی اعلام می‌شود.

به گزارش کودک پرس، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان تعداد شرکت‌کنندگان در هفتمین دوره از جشنواره کتاب‌خوان رضوی را 22 هزار و 150 نفر در سه مقطع کودک، نوجوان و بزرگ‌سال عنوان کرد و گفت: اسامی برندگان جشنواره مذکور در سطوح ملی و استانی به‌ زودی اعلام می‌شود.

زهرا بدن‌آرا ظهر امروز در نشست انجمن کتاب‌خانه‌های عمومی این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری اظهار کرد: مهارت مطالعه و کتاب‌خوانی باید از دوران کودکی در ابتدای امر از طریق خانواده‌ها و مدارس به کودکان یاد داده شود.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با بیان اینکه سرانه مطالعه در کشورها به میزان رشد فرهنگی کشورها بستگی دارد، تصریح کرد: هر چقدر رشد فرهنگی کشورها بیشتر باشد میزان سرانه مطالعه نیز افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه در دنیا کتابخانه‌های عمومی توسط دولت‌های محلی و منطقه‌ای اداره می‌شوند، خاطرنشان کرد: در ایران اسلامی هم نگاه فرهنگی و مذهبی به موازات هم از پیشینه‌ای بالایی برخوردار بوده و مقام معظم رهبری در فرمایشات خود به بحث مطالعه و کتاب‌خوانی تأکید کرده‌اند.

بدن‌آرا با تصریح براینکه نوسازی و بهسازی کتابخانه‌هایی که از قدمت بالایی برخوردار هستند از جمله اقدامات خوبی است که سال پیش در دستور کار قرار گرفته و امسال نیز ادامه دارد، گفت: با نوسازی و بهسازی کتابخانه‌های قدیمی می‌توان آمار استفاده‌کنندگان از کتابخانه‌ها را افزایش داد.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با اشاره به اینکه انجمن خیرین کتابخانه‌ساز تشکیل شده و در آبان ماه جاری جشنواره خیرین برگزار می‌شود، افزود: خیرین از چند سال گذشته در بحث کتابخانه‌سازی ورود کرده‌اند و اثرات مثبت آن را می‌توان در بسیاری از شهرستان‌های استان مشاهده کرد.

وی تعداد پروژه‌های در دست احداث در شهرستان مختلف استان گیلان را هفت پروژه دانست و خاطرنشان کرد: از این تعداد پروژه، دو پروژه اعم از کتابخانه خیرساز واجارگاه رودسر و کتابخانه چوبر تالش در آبان ماه سال جاری افتتاح می‌شوند که برای پروژه کتابخانه چوبر تالش سه میلیارد ریال هزینه شده است.

بدن‌آرا میزان فضای مطالعه در کشور را دو مترمربع، میزان فضای مطالعه استان را یک متر و 31 سانتی‌متر مربع و میزان فضای مطالعه شهرستان آستارا را یک متر و 39 سانتی‌متر مربع برای هر صد نفر دانست و اظهار کرد: این میزان فضای مطالعه در افزایش سرانه مطالعه و امانت کتاب تأثیر مستقیمی دارد.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با اشاره به اینکه کتابخانه‌ها به پایگاه‌های فرهنگی تبدیل ‌شده‌اند، تصریح کرد: خدمات ارائه شده در کتابخانه‌های عمومی تنها به امانت دادن کتاب محدود نیست و تمام کتابخانه‌ها به بخش کودک تجهیز شده‌اند.

وی تعداد شرکت‌کنندگان از استان گیلان در هفتمین دوره از جشنواره کتاب‌خوان رضوی را 22 هزار و 150 نفر در سه مقطع کودک، نوجوان و بزرگ‌سال دانست و اظهار کرد: اسامی برندگان جشنواره مذکور در سطوح ملی و استانی به‌ زودی اعلام می‌شود.

مرجع: فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار