202040
۰۱ خرداد ۱۳۹۸
برای بازسازی روحی و روانی بعد از سیل؛

پایگاه‌های مادر و کودک در مناطق سیل‌زده فعال شد

رئیس سازمان بهزیستی از راه‌اندازی پایگاه مادر و کودک در استان‌های سیل‌زده خبر داد و گفت: با همکاری کانون‌های مهدکودک و بخش خصوصی این پایگاه‌ها فعال شد تا در زمینه بازسازی روحی و روانی بعد از سیل فعالیت کند.

به گزارش کودک پرس ، وحید قبادی‌‎دانا، رئیس سازمان بهزیستی کشور امروز، ۳۱ اردیبهشت‌ماه، در جلسه شورای عالی رفاه که در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، با بیان اینکه ۳۰۵ تیم برای ارائه خدمات مددکاری و مشاوره به مناطق سیل‌زده اعزام شده‌اند،‌گفت: عملیات ساخت واحد‌های تخریب شده بهزیستی در اثر سیل نیز پس از ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود.

وی افزود: ۸۶ مرکز بهزیستی در اثر سیل آسیب دید و میزان خسارت هفت میلیارد تومان برآورد شده است. ۶۰ هزار مورد نیز ثبت خسارت انجام شده که به تفکیک مشخص شده است.
قبادی دانا اظهار کرد: ۸۰۰ مرکز نگهداری شبانه‌روزی در کشور داریم که ۴۷ هزار نفر در این مراکز نگهداری می‌شوند. برخی از این‌ مراکز که در معرض آسیب بودند ایمن‌سازی و برخی دیگر نیز جابجا شدند.
وی همچنین از واریز مستمری سه برابری به سیل‌زدگان خبر داد و گفت: بین ۵۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان مستمری به حساب آن‌ها واریز شد. همچنین پنج میلیون تومان نیز برای خرید وسایل ضروری منزل، وام قرض‌الحسنه پرداخت شده است. ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض اولیه برای مددجویانی که در اثر سیل آسیب‌دیده بودند، نیز پرداخت شد.
وی با بیان اینکه اعتبار این سازمان برای بیمه حوادث دچار مشکلات جدی است، گفت: اگر اعتبار لازم تأمین نشود، ارائه خدمات به سیل‌زدگان با کندی مواجه می‌شود. ضمن اینکه برای بیمه حوادث بعدی نیز ۶۰ میلیارد تومان بودجه نیاز داشتیم که به دلیل نبود بودجه فعلاً این کار را متوقف کرده‌ایم.
رئیس سازمان بهزیستی در ادامه از راه‌اندازی پایگاه مادر و کودک در استان‌های سیل‌زده خبر داد و یادآور شد: با همکاری کانون‌های مهدکودک و بخش خصوصی این پایگاه‌ها فعال شد تا در زمینه بازسازی روحی و روانی بعد از سیل فعالیت کند.

انتهای پیام/
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار