201414
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
در ورامین انجام شد؛

واکسینه شدن 6 هزار کودک غیرایرانی ضد بیماری فلج

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ورامین از اجرای طرح واکسیناسیون اطفال غیر ایرانی ضد بیماری فلج از ابتدای اردیبهشت تاکنون خبر داد و افزود : در مجموع 6 هزار و 637 نفر ضد این بیماری واکسینه شدند.

به گزارش کودک پرس ، محمدرضا میرزاحسینیان روز یکشنبه گفت : طرح ریشه کنی فلج اطفال، تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال برای کودکان زیر 5 سال اتباع بیگانه از ابتدای اردیبهشت ماه امسال آغاز گردید و طی آن کلیه کودکان غیر ایرانی اعم از کودکان افغان، عراقی و دیگر کودکان اتباع زیر 5 سال در برابر بیماری فلج اطفال واکسینه شدند.
وی اظهار داشت: در اجرای این طرح رایگان، کلیه مراکز بهداشتی و درمانی و خانه های بهداشت نسبت به اجرای واکسیناسیون کودکان غیر ایرانی زیر پنج سال اقدام کرده و در مجموع 6 هزار و 637 نفر علیه این بیماری واکسینه شدند.
وی تصریح کرد: ویروس بیماری فلج اطفال از طریق تماس مستقیم فرد به فرد و یا از طریق تماس با خلط آلوده دهان یا بینی بیمار و مدفوع آلوده منتقل می شود.
میرزاحسینیان افزود: این ویروس از طریق دهان یا بینی وارد بدن شده و در حلق و مجرای گوارشی تکثیر می شود و از طریق خون و مایع لنف در تمام بدن پخش می شود.
وی گفت: از زمان ورود ویروس به بدن تا بروز علائم بیماری، 5 تا 35 روز و به طور میانگین 7 تا 14 روز طول می کشد اما بیشتر افراد علائمی ندارند.
بر اساس آمار غیر رسمی، بیش از یکصد هزار اتباع بیگانه که عموما افغانستانی می باشند، در شهرستان ورامین زندگی می کنند.
ورامین با بیش از 300 هزار نفر جمعیت، در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

منبع: ایرنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار