19808
۲۲ تیر ۱۳۹۶

جشن امضاء مجموعه ۹ جلدی «پیامبر(ص)» در مشهد +تصاویر

مراسم جشن امضاء و خوانش مجموعه کتاب «پیامبر(ص)» با حضور نقی سلیمانی، نویسنده پیشکسوت کودک و نوجوان، شب گذشته،۲۱ تیرماه در مشهد برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، مراسم جشن امضاء و خوانش مجموعه کتاب «پیامبر(ص)» با حضور نقی سلیمانی، نویسنده پیشکسوت کودک و نوجوان، شب گذشته، ۲۱ تیرماه، با حضور سید احمد میرزاده، نویسنده، شاعر و سرپرست انتشارات آستان قدس رضوی و جمعی از علاقه‌مندان به کتاب در محل انشارات آستان قدس رضوی «به نشر» برگزار شد.

جشن امضا و خوانش مجموعه 9 جلدی«پیامبر»

در ابتدا مراسم، سید احمد میرزاده، سرپرست انتشارات آستان قدس رضوی گفت: کارهای خوبی که در زمینه کودک و نوجوان انجام گرفته به پشتوانه نویسندگانی همچون نقی سلیمانی و دیگر نویسندگانی است که با ما همراه بوده  و در زمینه چاپ آثار  کودک و نوجوان از مشورت مشورت آنان استفاده کردیم.

میرزاده با اشاره به بیش از ۱۰۰۰ جلد کتاب منتشر شده در «به‌ نشر» برای گروه سنی کودک و نوجوان، اظهار کرد: کتاب‌های نوشته شده برای گروه سنی نوجوان در دهه ۵۰ ، ۶۰ و انتهای دهه ۷۰ از دو شکل حکایت‌ها و یا به نوعی قصه‌های تمثیلی و افسانه، خارج نبوده و یا در صورت واقع‌گرا بودن داستان شاهد نوعی رئالیسم ناقص در آن بوده‌ایم.

وی با اظهار به اینکه بهترین کتاب با موضوع داستایوفسکی برای نوجوانان، نوشته نویسنده پیشکسوت کودک و نوجوان، نقی سلیمانی است، بیان کرد: نوشتن برای گروه سنی نوجوان کار بسیار مشکلی است، نوجوانان مخاطبان ویژه‌ای هستند و نقی سلیمانی نیز تصمیم گرفت کاری دشوار و ویژه انجام دهد، که در «مجموعه کتاب پیامبر(ص)» شاهد این کار ویژه هستیم.

جشن امضا و خوانش مجموعه 9 جلدی«پیامبر»

در ادامه این مراسم نیز، نقی سلیمانی، نویسنده پیشکسوت کودک و نوجوان در پاسخ به سوال یکی از حضار در خصوص اینکه چرا صدای نویسندگان ایرانی از مرزها فراتر نمی‌رود و آثار آنان جهانی نمی‌شود، عنوان کرد: بخشی از این مشکلات به مدیریت فرهنگی کشور باز می‌گردد، ارتباط سفرای فرهنگی با کشورهای مختلف، اهدا جوایز به آثار و کتب قابل قبول و معرفی آثار و کتب مناسب دلیل جهانی شدن کتب دیگر کشورها به شمار می‌رود.

وی با اشاره به معرفی کتاب در بخشی از صفحات روزنامه در دهه‌های گذشته، ابراز کرد: در قدیم فضای فرهنگی، فضایی گرم بود و هر روز در روزنامه‌ها شاهد صفحه‌ای با عنوان معرفی کتاب بودیم با نویسندگانی که شاید در جامعه مطرح نبودند، از طریق روزنامه، مصاحبه و آثارشان  مطرح می‌شد، اما امروز خوانندگان کتاب‌ها اصلا از چاپ کتاب در حوزه مورد نیاز خود باخبر نمی‌شوند و بایستی برای تهیه یک کتاب هزینه زیادی را متحمل شوند.

در ادامه این مراسم نیز بخشی از کتاب «دوران کودکی پیامبر(ص)» از مجموعه جلد کتاب‌های «پیامبر(ص)» توسط نقی سلیمانی، نویسنده این مجموعه ۹ جلدی، خوانش و برای علاقه‌مندان آثار این هنرمند جشن امضاء برگزار شد.

جشن امضا و خوانش مجموعه 9 جلدی«پیامبر»

یادآور می‌شود، جلد ۸ این مجموعه در دو هفته آتی و جلد ۹ آن در ماه‌های آینده منتشر خواهد شد.

مرجع: ایکنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار