193995
۰۴ بهمن ۱۳۹۷

اعلام موافقت هرمزگان برای برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان از اعلام موافقت هرمزگان برای برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، رضا کمالی زرکانی در این خصوص گفت : پایه گذار جشنواره تئاتر کودک و نوجوان  و نمایش عروسکی رضوی استان هرمزگان می باشد و هر ساله به میزبانی بندرعباس برگزار شده است.

وی به تاثیر این رویداد در فضای هنری کشور و هرمزگان اشاره کرد و بیان داشت : جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی پس از یازده دوره برگزاری مستمر به یکی از برندهای معتبر تئاتر کودک در کشور تبدیل شده بود و کارگردانان معتبر کشور در آن حضور می یافتند و از سوی دیگر باعث احیاء و ارتقا تئاتر کودک استان و افزایش تولیدات این بخش شده بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلایل حذف این رویداد اشاره و اظهار کرد : هزینه های سنگین تولید تئاتر و حمایت از گروه های نمایش و همچنین برگزاری جشنواره باعث گردید این جشنواره به استان دیگر منتقل شود که این اقدام در دراز مدت به صلاح فرهنگ و هنر هرمزگان نخواهد بود.

کمالی زرکانی یادآور شد : هم اکنون نامه موافقت برگزاری این رویداد به بنیاد فرهنگی – هنری بین المللی امام رضا (علیه‌السلام) و همچنین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شده است و امیدواریم با پیگیری های لازم صورت گرفته در سال آتی شاهد برگزاری این رویداد مهم در استان باشیم.

 

وی در پایان به ضرورت تغییرات این جشنواره تاکید کرد و افزود : بدون شک جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی نیازمند تغییرات اساسی و زیربنایی است که پس از گرفتن موافقت طی جلسات کارشناسی و مشورت با هنرمندان این حوزه ساختار جدیدی برای آن طراحی و اجرا خواهد شد.

 

 

 

منبع: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار