191458
۱۳ دی ۱۳۹۷

نجات کودک ۱۰ ماهه پس از ۳۵ ساعت از زیر آوار در روسیه

یک کودک ۱۰ ماهه پس از گذراندن حدود ۳۵ ساعت در شرایط دمایی زیر صفر در زیر آوار ساختمان فروریخته‌ی روسیه زنده یافت شد.

به گزارش کودک پرس ، کارکنان اورژانس روز سه‌شنبه از ترس پایدار نبودن بقایای بلوک آپارتمانی ساختمان ۱۰ طبقه‌ای که در انفجارِ گاز چند روز پیش فرو ریخته بود به طور موقت عملیات جست و جو و نجات را متوقف کرده بودند.

اما امدادگران با شنیدن صدای گریه یک کودک عملیات را برای نجات او از سر گرفتند و از آن جایی که این کودک زیر یک تخت خواب بچه گرفتار شده بود، توانسته بود از این سانحه جان سالم به در برد.

وزرات بهداشت روسیه وضعیت این کودک را به دلیل سرمازدگی شدید، جراحت در ناحیه سر، چندین شکستگی در ناحیه پاها و هیپوترمی وخیم اعلام کرده است.

 

مقامات هم چنین از زنده بودن مادر این کودک خبر داده‌اند. مادر و کودک هر دو به بیمارستان منتقل شده‌اند.

در طول شب و در حین عملیات نجات، بخاری های قدرتمندی به بقایای این ساختمان فرو ریخته که امدادگران در تلاش برای نجات ده‌ها فرد محبوس در آن بودند، گرما می‌بخشیدند. دمای هوا در این منطقه ۱۱ درجه زیر صفر برآورد شده است.

روز دوشنبه که انفجار گاز باعث فرو ریختن این ساختمان مسکونی شده بود، بیشتر ساکنان آن خواب بودند. تاکنون کشته شدن ۹ تن در این حادثه تایید شده است. وضعیت ۳۲ تن هنوز نامعلوم است.

 

به گزارش ان بی سی نیوز، ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه روز دوشنبه برای بازدید از صحنه این حادثه و ملاقات با بازماندگان آن به شهر “ماگنیتوگورسک” رفت.

 

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار