187460
۱۲ آذر ۱۳۹۷
سیدمحمد بطحایی؛

مهمترین عامل گفتگو بین نسلی شنیدن صدای نوجوانان است

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه مهمترین عامل در گفتگو بین نسلی شنیدن صدای نوجوان و جوان است گفت: این صدا شنیده نمی‌شود درک ما از فرزندان درک درستی نیست.

به گزارش کودک پرس ، «نشست بین نسلی» با حضور وزیر آموزش و پرورش، معاون امور زنان در ریاست جمهوری و دانش آموزان دوره متوسطه دوم در وزارت آموز ش و پرورش برگزار شد.

«سید محمد بطحایی» خطاب به دانش آموزان گفت: امیدوارم این نشست یک مراسم نمادین باشد. در آینده ای نزدیک جلسات آزاداندیش و گفتگو آزاد اندیشانه بدون در نظر گرفتن زمان برگزار کنیم. چون  به ثمرات آن به شدت نیازمندیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: هر چه فکر کردم جمع بندی بهتر از صحبت های شما پید نکردم. نکاتی که شما دانش آموزان مطرح کردید، زیبا وعالمانه بود، گویا شما چند واحد گذرانده بودید و مسایل را خیلی خوب مورد تحلیل قرار دادید و حتی راهکار هم ارایه دادید.

وی با تاکید بر اهمیت گفتگو بین النسلی گفت: گفتگوی بین نسلی  حیات فردای جامعه است. امروز نیازمند چنین گفتگو هایی  هستیم. میان نسل ها تفاوت وجود دارد امروز این تفاوت ها بیشتر به چشم می خورد که ضرورت دارد تا گفتگو بین نسلی شکل گیرد.

وی ادامه داد: ما نمی خواهیم در این گفتگو ها بگوییم که  نوع زندگی، پوشش و ظاهر شما حتما باید مثل پدرانتان باشد. گفتگو کردن به این معنا اگر تلقی شود، خطاست.

بطحایی با بیان اینکه کشور ما داری فرهنگ غنی است خاطر نشان کرد:  باید از طریق گفتگو این فرهنگ را انتقال دهیم.

وی با بیان اینکه باتوجه به این ضرورت موانعی در پیش راه ما وجود دارد گفت: سن ازدواج بالا رفته است فاصله سنی میان والدین با فرزندان هم زیاد شده است که باعث کاهش گفتگو می شود.

وی با اشاره به کاهش بعد خانوار و رواج تک فرزندی در جامعه تصریح کرد: مشکلات اقتصادی و اجتماعی در جامعه وجود دارد که  جای صحبت دارد‌ مردم تلاش می کنند با آسایش بیشتر به آرامش بیشتر برسند که بحث جامعه شناختی است. اما آیا با آسایش بیشتر به آرمش خواهیم رسید. پدر تلاش اقتصادی زیادی می کند تا آرامش فرزندش را مهیا کند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه گفتگو را تهداتی تهدید می کند گف: فضای مجازی در بین یک‌نسل بی حد و حصر گسترش یافته و جای تعاملات واقعی را گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه مهمترین عامل در گفتگو بین نسلی شنیدن صدای نوجوان و جوان است گفت: این صدا شنیده نمی شود درک ما از فرزندان درک درستی نیست.

بطحایی گفت: وزارت اموزش و پرورش از یکساله گذشته تلاش می کند تا دانش اموز فقط فرمول ریاضی را حفط نکند بلکه به نیاز های دیگرش هم توجه شود.زمانی برای صحبت درباره ی  نیازهای فردی و اجتماعی وجود ندارد.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه باید به نیازهای فردی و اجتماعی توجه شود گفت: واجبتر از هندسه مسایل دیگر ی هست که مورد نیاز نوجوانان است است.در تلویزیون تعاملی سینا یک آپشنی باید وجود داشته باشد که خانواده ها حرف های فرزندان را بشنوند.

وی با اشاره به ایجاد سفیران محیط زیست در دوره ابتدایی گفت: تا زمانی که کل جامعه این مطالبه را نخواهد تلاش های دستگاه های اجرایی به نتیجه نخواهد رسید.

منبع: شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار