183392
۰۶ آبان ۱۳۹۷
روزهای پر رونق کتاب و کتابخوانی در کلاله؛

از راهپیمایی کتاب تا دورهمی تسهیل‌گران

اولین دورهمی تسهیلگران سومین دوره جام باشگاه‌های کتاب کودک و نوجوان در شهرستان کلاله برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، در مهر ماه سال جاری شهرستان کلاله روزها و برنامه‌های متنوعی در حوزه کتاب و کتابخوانی را تجربه کرد و با اجرای اولین دورهمی تسهیلگران سومین دوره جام باشگاه‌های کتاب کودک و نوجوان در دوم آبان ماه نوید ماه پر رونق دیگری را داد.

در روز چهارشنبه دوم آبان ماه تسهیلگران جام باشگاه‌های کتاب کودک و نوجوان کلاله در محل کانون پرورش فکری شهرستان دور یکدیگرجمع شدند و راه‌های مختلف ترویج کتابخوانی بین کودکان و نوجوانان را بررسی کردند.

در این دورهمی نقطه نظرات مختلف تسهیلگران شنیده شد و سوالات مختلف پیش آمده توسط کارشناسان این حوزه پاسخ داده شد.

بر اساس این گزارش: راهپیمایی هزاران نفری کودکان و نوجوان کلاله‌ای عضو باشگاه‌های کتاب‌خوانی شهرستان همراه با پلاکاردهایی با شعار کودک، کتاب، فرهنگ مطالعه در هفته ملی کودک و برپایی کارگاه آموزشی روش‌های ترویج کتاب‌خوانی ویژه مروجان و تسهیل‌گران از جمله‌ برنامه‌های کتاب و کتاب‌خوانی در مهرماه شهرستان کلاله بودند.

این گزارش ادامه می‌دهد: بازدید علی‌اصغر سیدآبادی مشاور وزیر و مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از استمرار فعالیت‌های کتابخوانی در شهر ستان کلاله و باشگاه‌های کتاب‌خوانی روستاهای زاو، صوفیان و منطقه خالدنبی و تولید فیلم مستندی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از فعالیت‌های جام باشگاه‌های کتاب کودک و نوجوان به کارگردانی «معین کریم‌الدینی» و دوشنبه‌های کتابخوانی از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته از آغاز سال جاری در شهرستان به شمار می‌آیند.

در دی ماه سال گذشته و در آیین اختتامیه دومین دوره جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک ونوجوان کشور باشگاه «بچه‌های آسمان» از مرکز توانبخشی معلولین جسمی و حرکتی «طلوع مهر» شهرستان کلاله توانست برگزیده کشوری شود و ۱۵ کودک معلول این باشگاه هدایای خود را از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کردند.

همچنین در بخش «نامه به نویسنده» در جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان کشور تعداد ۳ نامه از شهرستان کلاله به مرحله نهایی راه یافتند که در نهایت «فاطمه کوهکن» از باشگاه کتابخوانی «اختر» توانست رتبه دوم کشوری را از آن خود کند.

 

 

 

 

 

منبع: ایبنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار