183330
۰۶ آبان ۱۳۹۷
خراسان جنوبی؛

دست مهربان شهروندان بر سر ۳۰ کودک بی‌سرپرست

۳۰ کودک زیرپوشش بهزیستی خراسان جنوبی در ۶ ماه نخست امسال با حکم قضایی به صورت فرزندخواندگی و امین موقت به خانواده‌های متقاضی تحویل شدند.

به گزارش کودک پرس ، مدیرکل بهزیستی استان گفت: 22 خانه کودکان و نوجوانان غیر دولتی و یک خانه دولتی در استان فعال است که از 303 کودک و نوجوان در گروههای سنی تازه متولد شده تا 18 سال نگهداری و مراقبت می کنند.

دفتر کودکان و نوجوانان در بخش شبه خانواده با هدف خدمت رسانی و توانمند سازی کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست که از سوی دادگاه به بهزیستی معرفی می شوند فعال است.

آقای عرب نژاد افزود: مراقبت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست به دو شکل نگهداری و مراقبت در خانه کودکان و نوجوانان و مراقبت در خانواده است که از آغاز امسال  30 کودک به صورت فرزند خواندگی و امین موقت تحویل خانواده ها شدند و 205 کودک واجد شرایط هم با هزینه بهزیستی در خانواده های امین پرورش داده می شوند.
مدیرکل بهزیستی استان گفت: از 278 فرزند تحت سرپرستی در خانه های کودکان و نوجوانان غیر دولتی  استان  250 نفر دانش آموز و 9 نفر دانشجو دانشجو و مشغول به تحصیلند.

 

آقای عرب نژاد گفت: در 6 ماه نخست امسال 99 کودک و نوجوان در خانه های نگهداری تحت حمایت بهزیستی و خانواده ها پذیرش شدند که دلایل عمده پذیرش آنان در این مراکز، اعتیاد و عدم صلاحیت والدین بوده است.

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار