18082
۲۵ خرداد ۱۳۹۶

جشنواره فیلم کودک و الزمات اجرایی آن در اصفهان

این شرایط در اصفهان مقارن شده با اضافه شدن چند سالن سینمایی و البته جای گرفتن سینما در سبد فرهنگی خانوارها. سینما در اصفهان، اقبال گسترده تری به نسبت قبل یافته و همه چیز آماده است تا در صورت یک برنامه ریزی درست و حساب شده، یکی از بهترین دوره های جشنواره در این شهر رقم بخورد.

به گزارش کودک پرس، تا سه هفته آینده اصفهان میزبان جشنواره فیلم کودک و نوجوان است. برگزاری این دوره از جشنواره کودک، حساسیت های بسیاری دارد؛ شاید به طبع این حساسیت ها بود که رییس سازمان سینمایی، مرد کارکشته جشنواره های سینمایی ایران را برای دبیری این دوره جشنواره فیلم کودک برگزید و او هم، پیمان نامه پنج ساله ای را با شهرداری اصفهان امضا کرد تا خیالش از بابت کارهای زیرساختی که قصد دارد در آینده ای نزدیک در اصفهان به سرانجام برساند، کمی راحت باشد.این شرایط در اصفهان مقارن شده با اضافه شدن چند سالن سینمایی و البته جای گرفتن سینما در سبد فرهنگی خانوارها. سینما در اصفهان، اقبال گسترده تری به نسبت قبل یافته و همه چیز آماده است تا در صورت یک برنامه ریزی درست و حساب شده، یکی از بهترین دوره های جشنواره در این شهر رقم بخورد.حقیقتا برگزاری جشنواره کودک، امری سهل الممتنع است؛ از سویی می توان برنامه های مبتکرانه ای را برای اجرا در ایام جشنواره، روی یک برگ کاغذ نوشت، اما همان برنامه برای رسیدن به سرانجام، با مشکلات عدیده ای مواجه می شوند.
اما آنچه در این دوره، کمی بیشتر از پارامترهای دیگر، خود را نشان می دهد، آغشته کردن حواس کودکان و نوجوانان حداکثری و خانواده هایشان به مقوله جشنواره است. چشم خیلی ها به تیر ماه 96 اصفهان دوخته شده و الزاما باید با یک استقبال حداکثری پذیرای این رویداد سینمایی شد. باید علاوه بر درگیر کردن کودکان و نوجوانان اصفهانی، مشمولان این رده سنی در تمام شهرهای استان را نیز به خدمت گرفت.کما اینکه یکی از سالن های کوچک پردیس سینمایی چهارباغ یا حتی یکی از سالن های پردیس سیتی سنتر که چند ماه دیگر به بهره برداری می رسد، بهترین فرصت ممکن برای اختصاص دادن سالن سینمای کودک در تمام طول سال است که با بسیج ارگان هایی نظیر آموزش و پرورش، می توان سانس های صبح این سالن را در اختیار مدارس قرار داد و سانس های بعدازظهر و شب نیز با در نظر گرفتن تمهیداتی، از استقبال حداکثری مردم و خانواده ها بهره مندشود.
یک مورد سهل الممتنع دیگر که روی کاغذ کاملا عملی و آسان می نماید، اما در عمل، تاکنون چنین اتفاقی رخ نداده است.به هر حال در این زمینه، دیگر نهادهای فرهنگی شهر نظیر ارشاد و شهرداری نیز باید کمی جسورانه تر از گذشته عمل کنند.دیگر همه می دانند که شیوه های علمی و عملی برگزاری جشنواره در دوره های کنونی، تفاوت های چشمگیری با دوره های قبلی دارد و باید از منتهای نظام الکترونیک در راستای بهره برداری از طرح های جدید استفاده کرد وگرنه به راه انداختن کارناوال های شادی کودکانه در سطح شهر و دعوت از چهره هایی چون عمو پورنگ و خاله شادونه، راهکارهای کلاسیکی هستند که در روزگار کنونی نمی تواند جذابیت بالایی برای کودکان و امتیاز ویژه ای برای سیاست های جشنواره به حساب آیند.
ضمن اینکه باید سازوکاری منسجم و ویژه برای بخش بین الملل آن در نظر گرفته شود. طبیعتا در این مسیر، دعوت از چهره های جهانی سینمای کودک که برای سینما دوستان اقصی نقاط دنیا شناخته شده باشند، بسیار مهم و حیاتی ارزیابی می شود مانند جشنواره فیلم دوبی که تمام ماهیت خود را مدیون چهره های سرشناسی است که به این شهر دعوت می کند وگرنه این جشنواره از نظر کیفی، اتفاق چندانی را در آسیا رقم نمی زند.بایسته های جشنواره کودک و نوجوان در دوره های آتی، بسیار سهل الممتنع هستند که با یک برنامه ریزی درست و هوشمندانه می توان، این رویداد مهم سینمایی را به روزهای اوج خود بازگرداند.
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار