17949
۲۳ خرداد ۱۳۹۶
اختصاصی خبرگزاری کودک//

ادبیات بزرگسال از دوبله آثار کودک زدوده شد

در هجدهمین روز ماه مبارک رمضان محمد رضا سرشار نویسنده و قصه گوی پرسابقه کشور در برنامه زنده سر سفره خدا میهمان شد. محمدرضا سرشار در مورد دوبله آثار مربوط به شبکه کودک صحبت‌هایی را بیان داشت. این برنامه در روز تولد این نویسنده پرسابقه برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ،در هجدهمین روز ماه مبارک رمضان محمد رضا سرشار نویسنده و قصه گوی پرسابقه کشور در برنامه زنده سر سفره خدا میهمان شد.
به گزارش روابط عمومی شبکه کودک سیما محمد رضا سرشار به همراه دو تن از نویسندگان حوزه کودک در برنامه سر سفره خدا حضور یافت و در مورد چگونگی نگارش برای کودک و سرپرستی ویرایش محتوایی تولیدات انیمیشن گفت: در سالهای اخیر با شبکه های نهال و پویا همکاری می کنم و در تولید و بازنگری برخی برنامه ها با بخش های مختلف شبکه کودک به عنوان نویسنده و سر ویراستار همراهی دارم.
محمد رضا سرشار در این برنامه گفت: روند ویرایش در برنامه تامینی به این شرح است که در سه بخش ویرایش محتوایی، کلامی وادبی تولیدات خارجی بررسی می شود که در بخش محتوایی بخش های نامرتبط با فضای فکری جامعه ویرایش شده و در بخش کلامی با دقت در قابل فهم کردن گفتگوها برای کودکان تلاش می شود محتوا به صورت قابل فهم برای نونهالان نوشته شود و در بخش ادبی با تامل بر روانی کلام متن برنامه آماده می شود.
وی افزود: در سالهای اخیر علاوه بر ترجمه و دوبله برخی از تولیدات جدید سعی شده برخی از اشکالات محتوایی در برخی اثار رفع شود به گونه ای که دو سریال لاکپشت های نینجا و هایدی دوباره ویراستاری و دوبله شد.
راوی قصه های ظهر جمعه در ادامه گفت : در دوبله آثار کودک توجه به زبان کودکان متاسفانه به صورت آنچنان که باید و شاید صورت نگرفته بود به گونه ای که برخی از اثاری که قبلا در شبکه های سیما پخش می شد بیشتر با ادبیات بزرگسالان و به زبان آنان دوبله شده بود ولی در روند فعلی علاوه بر ویراستاری های محتوایی، کلامی و ادبی نکات تربیتی و اخلاقی هم در دوبله مورد توجه قرار گرفته است به گونه ای که باکمترین اسیب قابل عرضه است.
سرشار گفت به زودی سریال بچه های ساختمان گلها که 13 قسمت از آن در نوروز 96 از شبکه پخش شد به صورت کامل و در 91 قسمت از شبکه پویا پخش خواهد شد.
وی افزود علاوه بر این سریالی تحت عنوان شهرزاد در حال تولید است که با توجه به ظرفیت داستانی این نام تولید می شود و داستان دختر 18 ساله ای است که با کودکان 7 یا 8 ساله مرتبط است و در هر قسمت بر مبنای سبک زندگی اسلامی اتفاقات جالبی رخ خواهد داد و امید است با توجه به دقت صورت گرفته این سریال با قابلیت توجه به ظرفیت های فرهنگی جهان اسلام علاوه بر توزیع جهانی بازار محصولات جانبی مانند عروسک را برای کشو رایجاد کند.
محمد رضا سرشار در پایان گفت سریالی نیز به نام فردوسی در 52 قسمت نیز در حال نگارش است که به زودی روند تولید این مموعه نیز اغاز خواهد شد.
لازم بذکر است علاوه بر توضیحات استاد سرشار همکاران نگارش مجموعه ساختمان گلها خانم فدایی و ذاکری نیز مهمان برنامه سر سفره خدا بودند که در مورد روند تولید توضیحات مفصلی در مورد روند نگارش مجموعه های مختلف برای مخاطبین برنامه ارائه دادند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار