178684
۰۹ مهر ۱۳۹۷

بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در قزوین برگزار می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان قزوین از برگزاری بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در این استان خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، مژده اروجی در نشست خبری به مناسبت هفته کودک در اداره کل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین با اشاره به اهمیت دوران کودکی اظهار داشت: افرادی که در ساختن زندگی کودکان نقش دارند باید به لحاظ جسمی، فکری، روحی، روانی، آموزشی و تربیتی توجه ویژه‌ای به کودکان داشته باشند چراکه اهمیت دوران کودکی بسیار بالا است.

وی هفته کودک را فرصت مناسبی دانست که باید به کودکان و نوجوانان نگاه ویژه‌ای شود و افزود: از 14 تا 20 مهر ماه سالجاری با عنوان هفته ملی کودک نامگذاری شده که راهبرد این هفته «آینده را باید ساخت» بوده و برنامه های مختلفی در این هفته پیش بینی شده است.

مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین یادآور شد: از جمله برنامه های هفته کودک می توان به جشنواره قصه گویی اشاره کرد که در 2 بخش عمومی شامل قصه گویی خلاق و 90 ثانیه ای و بخش تخصصی شامل قصه گویی کلاسیک و خلاق و کارگاه های تخصصی و مقالات علمی اجرا می شود که البته در بخش قصه گویی 90 ثانیه ای مهلت بارگذاری آثار تا 15مهرماه تمدید شده است.

 

اروجی بیان کرد: از جمله برنامه های هفته کودک می توان به برگزاری نمایشگاه‌هایی از آثار کودکان و دست سازه‌های اعضا در کلیه مراکز کانون پرورش فکری، انجام خدمات با تخفیف ویژه و یا رایگان در طول هفته ملی کودک همچون عضویت رایگان در مراکز کانون پرورش فکری، تقدیر از کودکان و مربیان برگزیده در برنامه‌ها و جشنواره‌ها و مسابقات استانی و ملی اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین رویکرد اجرای جشنواره قصه گویی تمرین زندگی و ارایه قصه هایی از دل زندگی انسان ها در چهار مرحله استانی، منطقه ای، کشوری و بین المللی است که در 2 روز برگزاری این جشنواره 40 نفر قصه گویی خواهند کرد.

 

مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، تعداد مراکز کانون پرورش فکری در سطح این استان را 16 مرکز ثابت و 5 مرکز سیار و یک کتابخانه پستی عنوان و تصریح کرد: برنامه های هفته کودک در 2 سطح ویژه کودکان و معلمان و مربیان و اولیای تربیتی اجرا می شود.

اروجی گفت: همچنین در هفته کودک بازدید از مکان ها و آثار تاریخی برای آشنایی کودکان با بناهای تاریخی قزوین، اهدای کتاب و محصولات فرهنگی به کودکان، اجرای برنامه ادب نوغزل و شعرخوانی عاشورایی برگزار می شود که روزشمار هفته ملی کودک با هدف توجه به نیازهای ویژه کودکان با عناوین کودک خانواده، سبک زندگی ایرانی و اسلامی، محیط زیست و میراث فرهنگی، صلح، بازی و نشاط، رسانه و ارتباطات، آموزش، سلامت و ایمنی، کودکان با نیازهای ویژه و فرصت های برابر نام گذاری شده است.

وی مجموع اعضای ثابت فعال در کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین را 50 هزار کودک و نوجوان یاد کرد.

 

مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین با اشاره به برگزاری بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی مطرح کرد: جشنواره بین‌المللی قصه گویی در 4 مرحله استانی، منطقه‌ای، کشوری و بین‌المللی در بخش‌های قصه گویی سنتی و خلاق، قصه‌های 90 ثانیه‌ای و نشست‌های تخصصی و مقاله نویسی برگزار و مرحله استانی هم از 16 تا 18 مهر ماه در کانون پرورش فکری استان قزوین برگزار می‌شود.

 

 

 

 

منبع: تسنیم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار